Tema: Re: Nakvynë Edinburge
Autorius: richo
Data: 2010-07-01 21:29:25
Chia kazkada zmona prirase, gal kokios nuorodos jau ir neveikiancios
bet... Chia zinoma bus idomu jei neapsiribosi tik Edinburgu, tiesa mes
kazkaip uztaikem i Edinburgh Fringe festivali ir Military Tattoo
(ispudingas).

Edinburge nakvojome Castle Rock Hostel
(http://www.castlerockedinburgh.com/). Įspūdžiai tikrai patys geriausi,
nes dėl perpildymo kažkokiu stebuklingu būdu vietoj nakvojimo 8-viečiame
kambaryje gavome atskirą dvivietį kambarį (be jokių papildomų mokesčių
:) Vaizdas pro langą į įspūdingą Edinburgo pilį taip pat reikalų
nepagadino. Patirtis su kitu hosteliu nebuvo tokia maloni, tad nuo šiol
manau stengsimės imti tik atskirą kambarį ar didesnį tik jei keliaujam
su sava kompanija.

Pradžioje Edinburge neužsibuvome, išsinuomavome mašiną iš
http://www.avis.com/ (rezervavome
taip pat internetu) ir pradėjome savo
kelione aplink Škotiją - pravažiavome rytinę, šiaurinę ir vakarinę jos
pakrantes. Išvardinsiu įspūdingiausias vietas, kurias teko aplankyti.
Dar tiesa, jei nuomositės mašiną, apžiūrėkite, kad nebūtų jokių
įbrėžimų, įlenkimų ir pan.

Pirmasis dėmesio vertas objektas mūsų kelyje buvo Dunnottar Castle
(http://www.dunnottarcastle.co.uk/). Tikrai įspūdinga pilis ant jūros
skardžių.

O būnant Škotijoje tiesiog būtina paragauti Škotiško viskio :) Tai
galima geriausia padaryti arba kokiam jaukiam kaimo bariuke, arba ten,
kur jį gamina. Mes atradome daryklą, kurioje ne tik nemokamai
pavedžioja, įdomiai papasakoja, bet ir pavaišina įvairaus išlaikymo
viskiu. Tik lašiuku žinoma, bet jo daug ir nereikia :) Darykla vadinasi
The Glenlivet Distillery
(http://www.scotchwhisky.net/distilleries/glenlivet.htm). Toliau,
žinoma, Loch Nessas. Pilis ir muziejus didelio įspūdžio nepadarė, bet
pats ežeras kažkokio užburiančio šarmo tikrai turi. Žiūrint į jo
raibuliavimą taip ir įsivaizduoji kyštelint Nesės galvą. :D

Iš aplankytų pilių didžiausią ir geriausią įspūdį paliko Dunrobin Castle
(http://www.dunrobincastle.co.uk/). Pati pilis ir jos senovinių kambarių
ir baldų kolekciją yra išties įspūdinga + 2 kartus per diena (bent jau
vasarą) pilies sode rengiami laukinių--pusiau-prijaukintų paukščių
pasirodymai. Čia tai tikrai buvo nerealu!

Toliau kvapą gnaužiantys skardžiai. Nors jų pilna visa Škotijos
pakrantė, tačiau įdomiausi buvo šiaurėje - Duncansby Head
(http://www.undiscoveredscotland.co.uk/johnogroats/duncansbyhead/index.html).

30 km spinduliu yra dar keli skardžių draustiniai kuriuos verta
pamatyti. O pačioje pačioje šiaurėje, iki kurios reikia belen kaip ilgai
važiuoti belen kokio siaurumo keliukais, yra Smoo Cave, kuris tikrai
buvo vertas to vargo :) (http://www.smoocave.org/) O dar diedukas
geologas, ko buvo vertas! Iki šiol pasidaro maloniai šiltą jį prisiminus :)

Labai gerus prisiminimus paliko Island of Skye. Iš esmės ten galima
stoti ar sukti bet kur, kur rodo nukreipiantis lankytinos vietos
ženklas, bet gražiausios pasirodė Old Man of Storr kalvos. Gal važiuoti
ten buvo ir sunkoka su mus ford fiesta 1.0, tačiau vertėjo. Dabar
gailiuosi, kad neužsiveržėm ten savo kalnų batų ir nesileidom į kelių
valandų paklajojimus su avimis. Na, matyt teks kitą kartą :)

Dar viena graži pilis Eilean Donan Castle
(http://www.eileandonancastle.com/). Į vidų eiti gal ir nėra labai
vertą, tačiau iš šalies vidury ežero stūksanti akmeninė pilis tikrai
atrodo nerealiai.

Paskiausiai 4 dienas praleidom Škotijos Highland'ų centre Fort
William'e. Pats mietukas pasirodė labai mielas, o veikti jame ir jo
apylinkėse tikrai yra ką. Pirmiausia ėjome iki berods aukščiausio
Škotijoje krioklio: Steall Waterfall
(http://en.wikipedia.org/wiki/Steall_Waterfall). Pasivaikščiojome
daugiau nei puikiai, bet be kalnų batų jums to daryti tikrai nepatarčiau
- galit išsisukti koją. Kitos dienos iššūkis buvo Ben Nevis - Highlandų
aukščiausios viršūnės - šturmas :D. Teko paprakaituoti :) Trečią dieną
važiavom Harrio Potterio traukinuko pėdsakais :) O taip darėm dėl to,
kad į patį traukinuką bilietai buvo išpirkti savaitei į priekį...
(http://www.steamtrain.info/; rinktis Jacobite). Bet vis tiek buvo
smagu, nes pasijunti kaip vaikas, kai tau mojuoja mašinistas iš
čiuku-čiuku darančio traukinuko, o tada dar tas tuuu-tuuuuuuuuu... Vienu
zodziu :)))

Tada Richo dar plaukė raftingu. Man buvo per šalta, tad aš susilaikiau,
bet jam sakė padarė kur kas didesnį įspūdį nei kad tas pats dalykas
Slovėnijoje. Gal šaltas vanduo smegenis praplovė? Nežinau :) Man buvo
brrrrrrrrrr... vien žiūrėti nuo tiltelio, kai tuo tarpu Slovėnijoje buvo
vienas malonumas. Dar iš Fort Williamo plaukia laivukai į atvirą jūrą
stebėti laukinių gyvūnų (delfinų, ruonių, orkų;
http://guide.visitscotland.com/vs/guide/5,en,SCH1/objectId,TOU56993Svs,curr,GBP,season,at1,selectedEntry,home/home.html),

tačiau mes pataikėm tokiu laiku, kai orkos jau buvo praplaukusio, tad
nusprendėm, kad pinigai bus neverti to viso dalyko.

Na, o galiausiai Edinburgas :) Pataikėm į jų nerealų kasmetinį
festivalį, tad žmonių ir įvykių buvo upės! Apibendrinat - miestas iš
pirmo žvilgsnio įsirašė į mūsų mylimiausius ir mes tikrai ten kada nors
sugrįšime. Tai tikras senosios dvasios ir stiprybės paminklas. Dar
geriau jį pažinti ir perprasti gali padėti nemokamos ekskursijos su gidu
(http://www.newedinburghtours.com/). Šitam reikale sudalyvauti tikrai
verta, nes gidai pasiruošę nerealiai, patys yra įdomios asmenybės,
nepasakoja niekam neįdomių faktų, ir apskritai verčiasi per galvą, kad
tik patiktų/įtiktų/ir tu juos įsimylėtum, o tada, pasibaigus turui,
atiduotum jiems visus savo pinigus :) Kitaip sakant, jie dirba už
arbatpinigius. Jų puslapy pamatysi, kad turai organizuojami Edinburge ir
Londone, ir kituose didžiuosiuose Europos miestuose. Verta. Taškas.

Dar pora tipsų pabaigai:
- ten tikrai bus šalta, drėgna ir vėjuota, o dėl paskutinių dviejų
dalykų dar labiau šalta. Ir nesvarbu žiema ar vasarą ten važiuosit.
Būkit pasiruošę.
- būtina paragauti viskio ir jų nerealių tradicinių pyragėlių su mėsa
(tokie apvalūs). Skaniausi buvo Fort Williame, mažoj parduotuvėleje
pagrindinėje senamiesčio gatvėje.
- ten nebūna "3 in 1", tad jei negalit be jų gyventi - vežkitės su
savimi iš LT :)
- daug ir pigiai galima pavalgyt nusipirkus jų "jacked potato" tai
diiiidžiulė kepta bulvė, o įdarą renkiesi pats. Skonio puikumas
priklauso nuo vietos ir pasirinkto įdaro, bet iš esmės niekad
nenusivylėm. Ir dar ten būna nerealių "Mars" kėksiukų. Mmmmmmmm... kaip
dabar norėčiau :) Deja, tokių be UK mačiau tik Ryanair skrydžių metu. Ech...
- turbūt vienintelis didelis visos kelionės minusas buvo nežinia iš kur
vieną dieną atsiradusios musytės-mašaliukai, kurios labai skaudžiai
kando, puolė labai organizuotais būriais ir kurios dėl savo mažumo
sugebėdavo palysti net po drabužiais. Be to, joms buvo visiškai giliai
nusispjauti į purškalą nuo uodų ir erkių, kurį buvom atsivežę iš LT, ir
kuris šiaip idealiai kovodavo su lietuviškais zvimbalais. Galų gale iš
vietinių sužinojom, kad vienintelis jas atbaidantis dalykas yra AVON
"Skin so soft" aliejukas. Kainavo 5 svarus. Šiaip ir mūsų tas aliejukas
per daug nesužavėjo, tad pasibaigus musyčių atakoms, juo tiesiog
atsikratėme artimiausioje šiukšlių dėžėje.

Na, o visai pabaigai, pabaigai, čia dar kartą mūsų nuotraukos:
http://picasaweb.google.lt/richardas.karpovicius/Scotland