Tema: Re: susiraukę kaip devynios pėdnyčios
Autorius: Ruta
Data: 2011-04-11 09:09:48
Am 11.04.2011 07:27, schrieb GK:
> -nyčia tai slaviška galūnė? Man primena „Grabnyčios“. Ta proga, gal kas
> žino ir to žodžio etimologija? Žinau, kad tai yra bažnyčios šventė,
> vasario mėn. 2 d. Bet ką švenčiama tą dieną? O kas per daiktas
> „grabnyčia“ “ jei ir yra toks daiktas?

"Grabnyčia" yra prie mirusiojo deginama žvakė; ir tu teisus, čia
slaviška galūnė ir nenorminis žodis :) Lygiai kaip ir bažnytinės šventės
pavadinimas "Grabnyčios" yra daugiau tautinis, o ne oficialus:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2009-02-02-kristaus-paaukojimas-grabnycios/7326

Etimologija susipynus, su aiškiai šviečiančiomis pagoniškomis šaknimis,
nes esmė yra žvakių šventinimas, kurios buvo vadinamos ne "graBnyčia",
kaip sakoma dabar (nes kažkaikp taip aiškiau :)), o "graMnyčia", nuo
lenkiško "gromnice" - perkūnas. Ir tos žvakės buvo "šventinta ugnis",
turinti lydėti ir saugoti, kaip čia išsireikšti, "raktiniais" gyvenimo
momentais, kai galimas radikalus visko pasikeitimas: gimimimas,
vestuvės, mirtis ir... žaibo trenkimas :)