Tema: Re: Vegetarija
Autorius: ALORA
Data: 2012-10-29 19:58:36
žiūrint, kurioj klimatinėj juostoj tas protėvis gyveno. Ir kada. Ledynmečiu daugiau kaipo nieko ir nebuvo.
Bet šaknelių visiškai nurašyt nereikia :) Aš nemanau, kad jie tas šakneles griaužė, bet pažiūrėjus į kokį senovės Egiptą
(mumijas) aišku, kad žmonės puikiai išmanė apie mėsą ir jos savybes. Ir apie šaknelių poveikį joms. Egiptiečiai mogslo
dar neturėjo, tad jų žinojimas turėtų būti atėjęs iš senų senovės ir iš stebėjimų :) Paradoksalu, bet žmogus, būdamas
visaėdžiu, praktiškai nebegali maitintis tik vienos rūšies maistu, nes jo virškinimas labai lengvai pažeidžiamas ir
išmušamas iš vėžių, o visokiose šaknelėse yra daugybė aktyviųjų medžiagų (secondary plant compounds), be kurių
virškinimas nebūtų efektyvus. Anksčiau tai buvo ypač svarbu, nes - dar vienas esminis skirtumas su dabar - maisto buvo
vartojama LABAI mažai ir nereguliariai. Tad šaknelės ar šiknelės, bet visiškai nesvarbios jos nebuvo. Neveltui senovėj
tiek daug apie jas buvo žinoma. Bet vien jomis žmogus tikrai nesimaitino, nes jo virškinimas to nepakeltų