Tema:
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-08-09 20:26:58
"Raimundas Lopata. Czy litwin jest chłopem? (Kodėl lenkui nepasinaudoti
valstiečiais?)"
delfi.lt/news/ringas/lit/raimundas-lopata-czy-litwin-jest-chlopem-kodel-
lenkui-nepasinaudoti-valstieciais.d?id=78771683
Šiuo metu Lietuvoje vyksta vienpusis judėjimas  Lenkijos interesų
aptarnavimo procesas. V. Tomaševskis buvo gerai priimtas „PKN Orlen“,
kuriam priklauso AB „Orlen Lietuva“, būstinėje Lenkijoje ir jam pažadėta
parama. Rugpjūčio viduryje į Lietuvą atvyks šio Lenkijos naftos koncerno
vadovas ir su AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašys sutartį dėl mažesnių
krovinių pervežimo tarifų. Mokesčių mokėtojams, tai gali kainuoti
keliasdešimt milijonų eurų. Jie atiteks gerus pelnus gaunančiai ir VIAP
nemokančiai Mažeikių įmonei.
Mes, Lietuvos mokesčių mokėtojai, per Lenkijos įmonę sumokėsime V.
Tomaševskiui, kad jis toliau palaikytų ryšį su R. Karbauskiu, Kremliumi
ir toliau dergtų Lietuvą.

gedaljo 2018-08-08 12:07
Linkevičius, beje - ar tik ne turtingiausias Vyriausybės narys? Žino
kryptį vyrukas, iš kur vėjas pučia.
-
Nori pasakyti, kad Varsuvos spectarnybos moka Lietuvos vyriausybes
nariams tukstancius, kad sie Lenkijai atsidekotu milijonais is mokesciu
moketoju kiseniu?

"Karbauskis: LLRA-KŠS gali gauti Seimo vicepirmininko postą"
delfi.lt/news/daily/lithuania/karbauskis-llra-kss-gali-gauti-seimo-
vicepirmininko-posta.d?id=78770797
net jeigu ji nebus valdančiojoje daugumoje.

"Raimundas Lopata. Kaip Skvernelis su Baku Lietuvą tvarko"
delfi.lt/news/ringas/lit/raimundas-lopata-kaip-skvernelis-su-baku-lietuva-
tvarko.d?id=78684077

S. Skvernelis = A. Žabolis + A. Sekmokas + V. Bakas + Ž. Vaičiūnas
A. Sekmoko Šilumos ūkio įstatymo pakeitime sudaroma galimybė
nepriklausomam šilumos gamintojui iš biokuro pagamintą gerokai pigesnę
šilumą tiekėjui parduoti už kelis kartus didesnę kainą. A. Žabolio
įtikinti vokiečiai jau su „Danpower“ įsigijo ir papildomai pasistatė
kelias biokuro katilines bei tapo didžiausiu Lietuvoje nepriklausomu
šilumos gamintoju. Tačiau atsiradus „Lietuvos energijos“ kartu su Suomijos
„Fortum Heat Lietuva“ vystomam valstybiniam projektui  „Vilniaus
kogeneracinė jėgainė“ (tai ji, anot S. Skvernelio ir A. Sekmoko, yra
vystoma korumpuotai), šis projektas galimai pradėjo trukdyti „Danpower
Baltic“ interesams. Prisiminkime, kad „Danpower“ yra minimas ir kitame,
galimai korupciniame skandale su biokuro elektrine Kaune, į kurį yra
įveltas ir buvęs A. Sekmoko viceministras, dabartinis S. Skvernelio
Energetikos ministras Ž. Vaičiūnas.
Ką visai tai reiškia? Vilniuje ir Kaune yra stipriai užmegztas korupcinis
elektrinių mazgas, į kurį galimai yra įsivėlę labai aukšti valstybės
pareigūnai. Ir paklauskime tada, ar A. Sekmoko paskyrimas V. Bako
konsultantu nėra vienos korupcinės pusės stiprus ėjimas žirgu?

S. Skvernelis = lobistai + „Orlen“ + V. Tomaševskis
Visa dabartinė politinė grietinėlė mėgsta versti klausyti populiarią
melodiją apie tai, kad reikia gerinti santykius su Lenkija. Tai, žinoma,
erzina Lenkijos pusę, o kai kurie tikri ar netikri jos „atstovai“
nuolatos ieško silpnų, o tiksliau „stiprių“ mūsų politikų. Dabartinis
momentas ypač patogus, nes kai kam reikia kandidatuoti į prezidentus,
finansinis rėmimas apribotas įstatymais, o papildomi „grynieji“ nepakenks.
Kaip reaguos Aplinkos ministras K. Navickas ir ministras Ž. Vaičiūnas į
„Orlen Lietuva“ reikalavimus dėl šviesių produktų naujos talpos Būtingės
terminale, neatsižvelgiant į galimus poveikio aplinkai ir ekologinės
žalos vertinimo pažeidimus? Kaip tai vertins Aplinkos apsaugos agentūra,
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas, Energetikos inspekcija?
Ž. Vaičiūną jau pamatėme, kaip jis dalyvavo keistoje operacijoje plačiai
nuskambėjusiame, galimai korupciniame aukciono sąlygų pakeitime dėl
vadinamo tretinės galios rezervo 2018 metams. Prieš pat aukciono
paskelbimą kompanijos „ORLEN Lietuva“ prašymu „Litgrid“, suderinusi su
Energetikos ministerija, iš esmės pakeitė aukciono sąlygas ir atsisakė
nuostatos, kad aukcione negali dalyvauti elektros gamintojai, turintys
įsiskolinimų už viešuosius interesus atitinkančias paslaugas, vadinamą
VIAP. Priminsiu, kad mūsų Konstitucinis Teismas VIAP yra pripažinęs
privalomu, o tuo tarpu Lenkijos koncernui leidžiama vesti derybas su
Energetikos ministerija dėl VIAP mokesčio mažinimo ir skolos galimo
panaikinimo.
Kiek yra žinoma, paraleliai „ORLEN Lietuva“ veda derybas su Susisiekimo
ministerijos bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais dėl geležinkelių
tarifų. Įvykdžius Lenkijos koncerno reikalavimus, „Lietuvos
geležinkeliai“ nepagrįstai per metus galimai netektų apie 3040 milijonų
eurų iš „Orlen Lietuva“ krovinių pervežimo paketo.

Kodėl opozicija nesinaudoja įstatymo leidžiama teise savo parašais
inicijuoti spec. komisijų veiklą ir dar kartą paklausti premjero S.
Skvernelio, kad pagrindus maždaug trečdalį jo namo vertės („dėžutės“
vertę) derėtų pagrįsti ir likusią dalį. Kas ir už kiek tiekė namo vidaus
įrangą? Bijoma, kad R. Karbauskis neleis, nepatvirtins komisijos, VSD
neduos konservatoriams informacijos? Tai tegu nepatvirtina. Bet klausimai
bus užduoti. Į juos galės atsakyti naujas prezidentas ar naujas Seimas.

Kas blogiau  kyšį duoti ar imti? Ką turime labiau smerkti  žabuolius,
kurie naudojasi skverneliais, ar politikus, kurie „melžia“ verslininkus?
Tada paklauskime, pvz., kodėl R. Skaisgirys su triukšmu ir nenuteistas
buvo pasodintas už „dramblio davimą“ (kuris iki šiol neįrodytas), o R.
Paksas, kuris gavo „dramblį“, net nėra kaltinamas? Kodėl R. Kurlianskis
buvo pasodintas parų, o E. Masiulis kol kas to išvengė? Tai R. Paksas ir
E. Masiulis geresni, lygesni? Ar tiesiog jie pasislėpė po politikų
imunitetu, nors pagauti nusikaltimo vietoje in flagrante delicto ir
galėjo būti suimti.
Politikai parodo išsižiojusiems rinkėjams  čia ne mes, čia verslininkai
kalti, kad mus perka, gundo. Ir mes, rinkėjai, iš esmės neprieštaraujame
šiai logikai. Yra europinės konvencijos, siūlančios griežtas politines
sankcijas už korupciją teistiems politikams. Bet jos Lietuvoje negalioja.

Algimantas Matulevičius 2018-07-30 17:16
Man ypač patiko straipsnio paskutinis pasiūlymas - panaikinti LSDP. Ne
juokauju.. Straipsnis parodo, kad autorius gerai žino daugelį korupcinių
schemų ir galėtų pagelbėti STT ir VSD nes jų pažymos ne tokios konkrečios