Tema: Re: Vata v Briusele
Autorius: KandysRomka
Data: 2017-12-14 09:21:26
Prasom:
Lietuva – viena geriausiai ES paramą panaudojančių šalių Nuo įstojimo į
ES Lietuva kasmet iš jos biudžeto gavo vidutiniškai 3,6 proc. nuo BVP.
Tai yra aukščiausias rodiklis iš visų ES valstybių narių. Pavyzdžiui,
Latvijoje ir Estijoje išmokos sudarė tik 2,6 proc. nuo BVP. Per 9 metus
iki 2012 m. pabaigos Lietuva iš ES gavo 10,9 mlrd. eurų, o įmokėjo 2,4
mlrd. eurų. Lietuvai taip pat pasisekė ir derantis dėl 2014 – 2020 metų
išmokų. Vien Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESIF) parama
Lietuvai 2014 – 2020 metais turėtų siekti 8,5 mlrd. eurų. Palyginimui
keletas skaičių: 2010 m. Lietuvoje ES ir kita tarptautinė parama (tai
yra parama iš Norvegijos ir Šveicarijos, kuri paprastai siekia apie 140
mln. litų) sudarė 7,89 mlrd. litų, o įmokos į ES biudžetą sudarė 1,19
mlrd. Lt. 2011 m. – išmokos 6,922 mlrd. Lt, įmokos – 1,19 mlrd. Lt, 2012
m. – išmokos 7,1 mlrd. Lt, įmokos – 1,29 mlrd. Lt, 2013 m. – išmokos
7,546 mlrd. Lt, įmokos – 1,39 mlrd. Lt. Reikia pasakyti, kad Lietuva yra
viena geriausiai ES paramą panaudojančių šalių. Panaudojame kiek daugiau
nei 60 proc. visų skirtų lėšų. 91 proc. projektų yra finansuojamas iš ES
biudžeto, o likusi dalis iš kitų šaltinių.

Skaitykite daugiau:
https://verslas.lrytas.lt/izvalgos-ir-nuomones/is-kur-sukapsi-pinigai-i-es-biudzeta-kiek-ten-suzeria-lietuva.htm?utm_source=lrExtraLinks&utm_campaign=Copy&utm_medium=Copy