Tema: Re: Padangos pamiskej?
Autorius: Bronco
Data: 2014-11-05 21:57:36
On 2014-11-05 12:57, Sail wrote:
> Jei i veiksmo apgalvojima butu itrauktas ir bausmes dydis ir
> neisvengiamumas, siukslui miske butu maziau.

Visiškai sutinku. Būtų. Tsakant, tariamoji nuosaka. Nes "neišvengiamumo"
šiukšlių atveju užtikrinti ABSOLIUČIAI neįmanoma. Visos LR teritorijos
kameromis, juk, nesukontroliuosi. Todėl čia neįmanomi greiti sprendimai.
Geriausias sprendimas - nuoseklus atsakingos ir pilietiškos visuomenės
kūrimas, pradedant nuo švietimo šeimose ir pradinėse klasėse mokykloje.
Bet kad tai labai lėtas metodas, niekam net abejonių nekyla. O greitas
metodas, tai organizuoti labai patogią tokių atliekų surinkimo sistemą.

Aš nemačiau kažkokių tyrimų ta linkme, bet man atrodo, jog tokių
šiukšlynų pamiškėse atsiradimo priežastis - didelio gabarito šiukšlių
atsikratymas (padangos, baldai ir pan.), o visi kiti smulkūs "maišeliai"
su kitomis buitinėmis šiukšlėmis ten atsiranda kaip bonusas prie
pirmųjų. T.y. vieno maximos maišelio į mišką greičiausiai niekas neveš,
jei neturės, pvz., kelių padangų atsikratymui.

Todėl, tikėtina, sureguliavus tokių šiukšlių patogų surinkimą iš
daugelio taškų (rajonų ar miestelių centrai, daugiabučių kiemai) tam
tikromis mėnesio dienomis ir valandomis, greičiausia šita problema būtų
iš esmės išspręsta. Čia kaip pavyzdys. Dar variantas, skirti lėšų
padangų supirkimui, pvz. 5 ltl už padangą. Tai patys benamiai išnaršys
miškus ir suneš padangas utilizacijai, o kainuos tai valstybei
greičiausiai pigiau, nei tvarkyti užšnerkštus miškus.

Tarp kitko, esu panašų eksperimentą kartą padaręs prie Žaliųjų ežerų.
Nuvažiavom ten ryte apie 10 val. dviračiais ir aptikom nerealų
šiukšlyną, paliktą "poilsiautojų" iš vakaro. Dar ir bomžas knisosi
konteineriuose, pasiimdamas butelius, o visą kitą jam neįtikusį tūrinį
versdamas ant žemės. Priėjau, sakau, na ir ką čia darai? Sako, nu, toks
gyvenimas, reikia butelių labai labai... Sakau, buteliai tai čia aišku,
bet kam verti kitas šiukšles ant žemės ir taip jų čia daug? Sako, ok,
sudėsiu kiek išverčiau atgal (atseit, nepyk viršininke :). Tada aš jam
sakau, o jei sudėsi visas aplink matomas šiukšles į konteinerius,
padarysi gerą darbą ir dar gausi 5 litus. Sako, ok, tuoj bus :)
Nepraėjus ne 10 min. viskas buvo sutvarkyta. Jis gavo savo 5 ltl, mes
sutvarkytoje aplinkoje maloniai pailsėjom prie ežero. Viskas labai
paprasta - 5 litai ir švari teritorija. O jei įvestum "poilsiautojams"
baudas po 2000 ltl, nemanau, jog būtų švaru. Nebent, dar po policininką
į kiekvieną pakrantės ar miško arą padėliotum, tada gal :) Bet kokia
tokio "sprendimo" savikaina gautųsi?

> Viesumas butu geriausia priemone. Pagavus duoti sunkiuju darbu, arba tegul
> su svarsciu ant kojos sluoja miesta, kad visi matytu. Ir su uzrasu ant
> aprangos  "As siukslinau gamta, tad dabar atgailauju".
> Manau butu geras variantas.

Čia jau kvepia kažkokiais komunistiniais dalykėliais... IMHO, bet be
skirtumo, didelė bauda ar vieši darbai, tai suveiks tik jau kartą
pagautam veikėjui, kitų elgesys nepakis. Gi, čia jau buvo pateiktas
pavyzdys, kai kariamo kišenvagio egzekuciją stebintys žiūrovai sėkmingai
buvo švarinami pirmojo kolegų :) Tsakant, pasaulyje yra daug pavojingų
"profesijų", ale visada atsiranda kas tuos darbus dirba, nes prie streso
ir pavojų žmogus greit pripranta ir į juos reaguoja kaip į rutiną ar
arti to.

> Bet cia siaip sapaliones, realiai tai mentaliteto klausimas. O musu
> mentaliteto vidurkis tai labai siaip sau.

Taip, esminė problema čia. Mentalitetas, intelektas, išsilavinimas,
pilietiškumas tai yra svarbiausia. Tik tokie žmonės gali pasiekti
aukščiausiąjį teisinės sąmonės lygmenį, kai įstatymų laikomasi ne dėl
to, jog už nesilaikymą jie bus nubausti ar sugėdinti, o todėl, jog
pilnai suvokia teisės naudą visuomenei ir jiems patiems. Net jei vienas
kitas įstatymas jiems ir nepatinka.

O tie, kuriems tokie dalykai nesuvokiami, o laikytis įstatymų juos
verčia tik sankcijos už jų nesilaikymą, tokiems aptariamuoju atveju
didelio įspūdžio bausme ar gėda nepadarys, nes čia būtent tas atvejis,
kai "bausmės neišvengiamumas" yra šakėmis ant vandens paviršiaus
rašytas. Kaip jau sakiau, visos LR teritorijos nesukontroliuosi ir
kamerų nepridėliosi. Lieka tik juos sudominti patogumu ar atlygiu. IMHO.