Tema: Re: ATPK 35 str.
Autorius: Laimis
Data: 2011-11-11 23:48:15
tOMZY rašė:
> Susiginčijom su kolegom dėl ATPK 35 str. traktavimo. Dėl šių dviejų sakinių:
> „Administracinė nuobauda gali būti skiriama ne vėliau kaip per šešis
> mėnesius nuo teisės pažeidimo padarymo dienos, o esant trunkamam teisės
> pažeidimui, – per šešis mėnesius nuo jo paaiškėjimo dienos.
> Administracinė nuobauda už šio kodekso dvyliktajame skirsnyje nurodytus
> pažeidimus, taip pat už 85, 185-2, 193-2, 207-10, 207-12, 209, 209-1,
> 209-2, 209-3, 209-4, 209-5, 209-6, 210, 214-11 straipsniuose numatytus
> pažeidimus gali būti skiriama ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo
> [...]

Aš tai suprantu taip: 35 straipsnis pirmuoju sakiniu apibrėžia visų visų
teisės pažeidimų skyrimo terminus, o antrasis sakinys tam tikriems,
jautresniems straipsniams daro išimtį, papildo įvesdamas papildomą
„nusikaltimo išaiškinimo“ aplinkybę ir terminą.
Taigi, pagal kokį ATPK84(3), pažeisdamas teisės aktuose nustatytus
reikalvimus, importavęs „vieną šimtą kilogramų arba mažesnį kiekį
chlorfluorangliavandenilių“, galėtum būti nubaustas ne vėliau, kaip per
6 mėn. nuo (to vienkartinio) pažeidimo/importo datos. Pažeidimą
išsiaiškino po metų — поздно батя, bausti nebegalima

Už nelegalų darbą (trunkamas teisės pažeidimas), pagal ATPK41, galėtum
būti nubaustas ne vėliau, kaip per 6 mėn. nuo jo paaiškėjimo dienos.
Pažeidimo faktas paaiškėjo po metų — поздно батя, bausti nebegalima.

Tuo tarpu bausmė už ATPK85 pažeidimus, pvz. medžiojant be medžioklės
lapo, galėtų būti paskrirta ne vėliau, kaip per 6 mėn. nuo tada, kai
būtų nustatytas/išaiškintas šis pažeidimas, o iki pažeidimo išaiškinimo
nuo pažeidimo padarymo datos, neturi būti praėję daugiau, kaip metai.
Taigi,  pamedžiojai sykį prieš porą metų be lapo, pažeidimą išaiškino po
dviejų metų  — поздно батя, bausti nebegalima. O jei pažeidimą išaiškino
po 11 mėn., tai dar per mažiau nei 6 mėn nuo pažeidimo išaiškinimo
datos, gausi nuobaudą — „nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio litų su
pažeidimo padarymo įrankių ir priemonių konfiskavimu ar be konfiskavimo
arba teisės medžioti atėmimą nuo vienerių iki trejų metų su pažeidimo
padarymo įrankių ir priemonių konfiskavimu“.