Tema: Re: IV ir EVRK
Autorius: Laimis
Data: 2011-10-14 14:17:42
ejs rašė:

> Jei iš kažkurios veiklos yra nuostolis, jį galima perkelti ir sekančiais
> metais dengti tik iš tos pačios veiklos pajamų.

Tai — suprantama, nors nuostolius kilnoti galima tik taikant (pradėjus
dėl imperatyvo ar būtinybės ir be galimybės sugrįžti atgal) kaupimo
apskaitos principą (jei nesi PVM'ščikas ir nepriskiri veiklai ilgalaikio
turto, tai apskritai nėra *privaloma* ar būtina; programuotojui tai
vargiai reikalinga/aktualu).

Bet kokiu atveju, prisidėjus dar ir PVM'ui ar nusidėvėjimui, nuostolių
kilnojimui aš jau galutinai persikraustyčiau į normalią buhalterinę
apskaitą (net ir pavesdamas ją tvarkyti buhalterei) ir su tais 6
atskirais žurnalais ir jų grafų pildymu rankytėmis tikrai neprasidėčiau.

Nors ir bendru, paprastuoju atveju (pinigų apskaitos principas) verta
neprasidėti:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=373429

2. Gyventojai, tvarkydami buhalterinę apskaitą, taiko paprastąjį įrašą.
Jei gyventojas, tvarkydamas buhalterinę apskaitą, taiko dvejybinį įrašą,
jis gali nepildyti Gyventojo individualios veiklos pajamų ir išlaidų
apskaitos žurnalo (priedas) (toliau − Pajamų ir išlaidų apskaitos
žurnalas), jei iš jo pildomų apskaitos registrų galima nustatyti
mokesčiams apskaičiuoti reikiamus duomenis.

Paprastas GnuCash setup'as (Income, Asset, A/Receivable) yra pakankamas
tiems reikiamiems duomenims apskaičiuoti.