Tema: Re: del taksi kainos
Autorius: KEdas
Data: 2011-02-24 12:28:33
Nerandu aktualios šio dokumento redakcijos, bet tame, kurį randu
(http://www.vkti.gov.lt/action.php?ru=bS9tX2RvY19zaG9wL2ZpbGVzL2FfZG9jX3Nob3AucGhw&downl_doc_id=309&m_doc_shop_action=downl_sum),
yra ir visiškų nesąmonių, kurios prieštarauja galiojantiems įstatymams.
Pvz.:
4.1. Taksi stotelėse turi būti pastatytas nurodomasis kelio ženklas 549
“Taksi stotelė” su stotelės pavadinimu.
Po ženklu gali būti tvirtinama lentelė su *papildoma informacija*
keleiviams (pvz., išrašas iš Taisyklių, informacija apie taksi užsakymą,
maksimalus leidžiamų stovėti taksi skaičius ir pan.).

Po ženklais negali būti jokios papildomos informacijos, jei ji
nenumatyta KET ir LST ženklų pavyzdžiuose. Pvz. stovėjimo vietų skaičius
negali būti nurodomas, galima nurodyti tik ženklo galiojimo ribas.

5.3. Taksi vežamų keleivių kiekis negali būti didesnis kaip gamyklos
gamintojos nustatytas sėdimų vietų skaičius, *neskaitant* dviejų iki
7-erių metų vaikų, leidžiamų vežti *papildomai*.

Neblogas leidimas, ar ne? Kažin už taip užmuštus vaikus atsakys įsakymą
pasirašęs ministras ar kas?

Pagal žemiau išdėstytas taisykles akivaizdu, kad mano internete rasti
įkainiai prieštarauja taisyklėms, tad savivaldybė turėtų vežėjus
truktelėti.
Pagal 6.4 punktą gaunasi, kad prastova yra nuo 15 min. laukimo, pagal
6.2 punktus matyti, kad kelionės laikas neturi turėti įtakos kainai, o
pagal 6.9 – kad negali būti minimalaus važiavimo mokesčio.

Kas nors parašys paklausimą klerkams? :)

6. TAKSI PASLAUGŲ APMOKĖJIMAS

6.1. Maksimalius taksi tarifų dydžius nustato miesto arba rajono
savivaldybės ir skelbia juos vietinėje spaudoje.
Vairuotojai už vežimą taksi užmokestį iš keleivių turi imti tik pagal
taksometrą, tačiau ne didesnį kaip savivaldybės nustatyti tarifai. Taksi
automobilyje ant priekinio panelio, keleiviams matomoje vietoje, turi
būti naudojamų tarifų dydžių kortelė, kurios formą ir turinį nustato
savivaldybė.
6.2. Savivaldybės nustato šiuos vežimo taksi tarifus:
- vienkartinį mokestį už įsėdimą;
- už nuvažiuoto kelio 1 km;
- už nustatyto laiko prastovą, laukiant keleivio;
- už taksi užsakymą.
Tarifai gali būti diferencijuoti, pvz., vėlyvoms paros valandoms,
nedarbo dienoms, užmiestinėms kelionėms ir pan.
Už savivaldybės nustatytą apmokamą įvažiavimą į kai kurias miesto vietas
ar kelius privalo mokėti keleivis.
6.3. Keleiviui įlipus į taksi, prieš pradedant važiuoti, taksometras
turi rodyti vienkartinį mokestį už įsėdimą. Iškviesto taksi taksometro
parodymai neturi būti didesni kaip 6.2 punkte nustatyta tvarka paskelbti
tarifai.
Jeigu kartu važiavę keleiviai atsiskaito atskirai, mokestis tarp jų
dalijamas proporcingai nuvažiuotam keliui. Vairuotojui apmokama
taksometro rodoma suma nepriklausomai nuo tuo metu važiavusių keleivių
skaičiaus.
6.4. Priėmęs užsakymą telefonu ir nuvykęs į vietą, vairuotojas privalo
laukti keleivio 15 min. nuo sutarto laiko.
Keleivis, atsisakęs naudotis sutartu laiku atvykusiu taksi, privalo
vairuotojui apmokėti už taksi iškvietimą ir taksometro rodomą sumą.
6.5. Jei taksi laukia keleivio jam pageidaujant, keleivis apmoka už
nuvažiuotą kelią ir avansą už sutartą laukimo laiką. Keleiviui sutartu
laiku neatėjus, vairuotojas turi teisę nuvažiuoti.
6.6. Už važiavimą taksi mieste atsiskaitoma kelionei pasibaigus.
Važiuojant už miesto, orientacinę kelionės kainą keleivis turi apmokėti
iš anksto, o galutinai atsiskaito nuvežus į vietą.
6.7. Jei dėl blogo kelio keleivio negalima nuvežti į reikiamą vietą,
keleivis apmoka vairuotojui pagal taksometrą tik už faktišką ridą. Už
taksi prastovą dėl automobilio techninio gedimo keleivis nemoka.
6.8. Taksi vairuotojas, keleiviui pageidaujant, privalo jam išduoti
nustatytos formos kvitą apie taksi paslaugos kainą (2 priedas). Vežėjus
kvitų blankais aprūpina savivaldybės. Naudojimui skirti kvitų blankai
turi būti vežėjo iš anksto antspauduoti.
6.9. Taksi vairuotojui draudžiama be užmokesčio vežti keleivius taksi,
esant pritvirtintam taksi atpažinimo ženklui - plafonui. Taip pat
draudžiama atsisakyti vežti keleivius trumpais atstumais ir tokiu atveju
reikalauti didesnio užmokesčio nei rodo taksometras.