Tema: Re: Istatymu galiojimas atgaline data
Autorius: Bronco
Data: 2011-01-03 16:50:11
On 2011-01-03 15:08, Silvano wrote:
> jiem nieko nereikes burti - paciame istatyme yra parasyta juodu ant baltu,
> kad taikoma apskaiciuojant 2010 metu pajamas.
> Klausimas kyla vienas - ar jis gali buti taikomas atgal ir ar jis nera
> atikonstitucinis.

Aš nematau jo taikymo atgal trukdžių teisės požiūriu, t.y. nenustebčiau,
jei tai vyktų nuolatos, kai kokia nors deklaravimo tvarka keičiama,
koreguojama ir pan. einamųjų metu laike. Taip pat, įstatymo pakeitimai
nenurodo taikyti jokių mokesčio tarifo padidinimo ar naujų mokesčių
įvedimo atgaline data. Todėl formaliai lyg ir viskas čiki piki.
Problemos "išlenda", kai žiūrim kas gaunasi taikant praktikoje tuos
įstatymus konkrečiam pajamų mokesčio mokėtojui.

T.y. aš irgi sakau, jog čia konkreti kiaulystė ir taip neturėtų būti,
bet susilaikyčiau nuo teigimo, jog šio įstatymo naujos redakcijos
taikymas yra antikonstitucinis vien dėl "taikymo atgal". Daug įvairių
tvarkų yra keičiama metų bėgyje ir tik tais atvejais, kai tas pakeitimas
kažkam gerokai "užmina ant mozolių", tik tada pradedama aiškintis ar
kažkas yra negerai. IMHO.