Tema: Re: Skolu ishieshkotojai vs anstoliai
Autorius: Linas Petkevicius
Data: 2009-08-19 08:17:06
Priezastis labai paprasta. Sakykim tu esi Omniui skolingas uzh menesi. Jie
turi keturis variantus.

A) Issimusineti skolas patys. Bet tai ne ju darbas. Vien tik tai, kad skolos
turi sezoniskuma jau butu problema. Plius - ivaizdis. Imone kaip ir truputi
nusiplauna rankas.
B) Kreiptis i teisma ir atiduoti antstoliams. Kazkas isvaziavo atostogauti,
kazkas pakeite adresa, kazkam tikrai laikinos problemos kol susiras nauja
darba.. Nu be rysio del to nutraukineti sutartis, pyktis su klientu,
uzkrauti jam papildomas skolas antstoliams ir teismo islaidas.
C) Atiduoti antstoliams neteisminiam isieskojimui. Kainos pas juos nieko
gero, metodai nelabai subtilus ir ganetinai nelankstus. Kokia prasme ?
D) Atiduoti pivatiems isieskotojams.

Pasirinkus varianta D mokamas tik procentas nuo faktiskai isieskotos sumos
arba jie patys pasiima nuo skolininko - neisaldomos ar neprarandamos
papildomos lesos (kai rezultatatas nulinis). Nera nei teismo zyminiu nei
antstoliams uz vykdomojo rasto priemima. Dokumentai tvarkomi vienoje
vietoje, nereikia dirbti su N antstoliu pagal skolininko gyvenamaja vieta.
Omis perduoda paketa is 1000 litu iseskojimui ir atgal gauna 500 isieskotu
litu ir informacija apie likusius skolininkus, ish kuriu neisieskota
(minusavus isieskotoju komisas). Turedamss info apie likusisu skolininkus
(iseskotojai ja surenka bandydami atgauti skolas), Omnis jau gali spresti ka
daryti - ar duoti i teisma ( jei skola nebeviltiska), ar naudoti kitus
isieskojimo budus, ar skola galiausiai nurasyti (kartais tai naudingiausia).
Isieskotojai istikro dirbs standartiskai ir rezultatas kaip Dievas duos.
Taciau standartai pas juos ganetinai lankstus. O metodikas jie kuria ne
patys ir jos atidirbtos visame pasaulyje, tad pas gera iseskotoja Dievas
duoda tikrai neblogus rezultatus. Teko nemazai bendrauti su vienos kontoros
darbuotojais, kurie isieskineja pagl visokius lizingus pirktus daiktus -
kompai, skalbimo masinos, etc. Nezinau kaip dabar, taciau pries pora metu
rezultatas buvo apie 80 - 85%. Dar vienas niaunsas - reikia atskirti du
atidavimo isieskotojams budus. Gal net du su puse. Vienas, kai Antanas
skolingas Petrui ir Petras perskaites skelbima, kad berniuku kontora padeda
lochui pateikt predjava ateina su prasymu viska razrulit. Cia vat kaip koks
Omnis ar panasiai. Antras varantas, kai dideles kompanijos,nenoredamos
tersti savo vardo ikuria dukterines imones, kurios uzsiima butent ju skolu
isieskojimu - del didesnio lankstumo, mazesniu sanaudu ir panasiu
priezasciu. Trecio varianto pavyzdys, kai isieskojimu uzsiima laiduotojo
imone. Sakykim yra kreditu draudimo kompanija, apdraudusi kokio banko per
BMS - Megapoli kreditais parduodamas shmutkes. Pirkejas nustojo moketi
bankui imokas. Bankas eina pas draudika ir sako - duok man ismoka. Draudikas
sako - pala, bandysiu susitarti geruoju, gal mokes tau toliau. Susitaria -
visi patenkinti. Ofiso planktonas liko su savo plazma ir lizingini Ford
Focus, bankas toliau gauna imokas, draudikas nemoka ismokos.