<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content=text/html;charset=utf-8>
<META content="MSHTML 6.00.6000.16890" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY id=MailContainerBody
style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-TOP: 15px"
bgColor=#ffffff leftMargin=0 topMargin=0 name="Compose message area"
CanvasTabStop="true">
<DIV><FONT face=Arial size=2>Matai, sunku diskutuoti tema, kai nusistates pries
visa alu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Visgi kalba butu apie namini alu, namie ir
vartojama. Na ar artimai giminei, draugam dar pasiulyt. Sulyginciau: kepi duona
savo,- valgai. Kitus vaisini. Pasidarai gira- velgi pavaisini. Ar tai blogai?
Mesyte savo </FONT><FONT face=Arial size=2>augini, parukini, sveciui ant stalo
paduodi. Nematau blogybes irgi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tai apie ta pacia ir kultura ir kokybes
reikalavimus pabandykime kalbeti. Namie duona kepsime- kokie kokybes
istatymai mus reguliuos? (nekalbu apie duonkepes pirkima, kalbu apie kaimo
duonkepi peciu). Gi mama darys taip, kaip dare jos mama, pastaroji- kaip jos
mama. Cia yra stiprumas. Darom gira- kokie kokybes istatymai
musu virtuvej mus reguliuoja? </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Alaus virimo kulturos gal ir neturim, is vienos
puses. Bet... Na as va puikiai pamenu ta vaizdeli, kaip gudziais
sovietiniais laikais senelis ant keliu atsiklaupes nagrinedavo, ar jau
pakankamai sudyges miezys salyklui, ar dar dienele palaikyt. Tevukas
irgi budedavo naktyje, kad misa neisisiubuotu, ir neperkaistu,-
saldydavo. Jei truksta silumos, leisdavo isildyta akmeni,
kad kubilas pasiltu. Ir kaip daba... ishsizhadet, sakyt kad cia nera
jokiu traciju ir braukt ta reikala is atminimo ir istorijos? Na nesigaus, i
nors tu ka. Gi turim kazkiek saves issaugoti, ir perduoti, kokie mes
esam, buvom.. Alaus tradiciju, lyginant su cekija, gal i neturim. Bet jei
ateities jaunimas zinos tik tai, kad vinigretai yra perkami
maksimoj...</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Nepakeisime pakeisti ir to, kad siaures lietuvoj
labiau alutis virdavos, o pietuose ruginuke. Net ir tokiam nedideliam atstume-
tos pacios klimato salygos daro savo. Rugys siaures lietuvoj- retesnis.
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Del grudu ir apyniu. Didieji alaus gamintojai
deklaruoja, kad visa zaliava salyklui (pagrinde mieziai) yra 100% lietuviski.
Sunku patiketi. Ir taip pat deklaruoja, kad apyniai lietuvoj neauga. Todel
naudoja cekiskus, vokiskus, austriskus- cia gal labiau galima
tiketi.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Saltinis- <A
href="http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=2&cat=31&item=9454">http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=2&cat=31&item=9454</A></FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Bet su tais didziaisiais ir ju saltiniais reiktu
atsargiai, nes tradiciniu reikalu ten nedaug :)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Povilas cia gerai sako,- dauguma tautos tapusi
tokia, kad gerimus renkasi labiau pagal prisiliuobimo kastus.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Bet gerai zinoti, kad yra dar zmoniu, kur supranta,
kad alaus uzbonas ant stalo yra bendravimui, atsipalaidavimui, zandu iraudimui,
tiesiog linksmumui :) Ir tas alus ne siaip faktas- jis aptarinejamas,
degustuojamas, nuziurima putele kokio riebumo, ir alaus spalva, ir
skaidrumas. Ir aludaris cia gauna pagyru, arba velniu- kad nukartino,
nurugstino, ar dar kaip nors neitiko.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Manau, kad visi tie, kurie bando namini alu
pavirti, tikrai daro tai ne del noro prisiliuobt. Gi yra budu ta pigiau padaryt.
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Dar paklausiu Povilo. Apie koki cekiska alu kalba
eina, noriu pakastavot.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>A.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE dir=ltr
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV>"Povilas" <<A href="mailto:geras@vilkas.lt">geras@vilkas.lt</A>>
wrote in message <A
href="news:hljjh2$k63$1@trimpas.omnitel.net">news:hljjh2$k63$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<BLOCKQUOTE dir=ltr
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV>"M20" <<A
title="mailto:gazpobeda@gmail.com CTRL + spustelėkite eiti saitu"
href="mailto:gazpobeda@gmail.com">gazpobeda@gmail.com</A>> parašė
naujienų <A
title="news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net CTRL + spustelėkite eiti saitu"
href="news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net">news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jei nesi alaus megejas/gerejas, arba yra
tik vienas geriamas alus - is skarbonkes, tai ta tema tau
netinkama.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Is skarbonkes ar ne is skarbonkes, bet esu
nusistates pries visa lietuviska alu, nepriklausomai ar ji gamino didziulis
alaus gigantas ar kazkoks kaimo pakrascio bravoras ar kas nors tai atliko
namie.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pagrindine to priezastis, kad mes-lietuviai
niekada neturejome alaus virimo kulturos ir todel nebuvo poreikio priimti
kokiu nors alaus kokybes istatymu,kurie verstu aludarius laikytis kazkokios
tai elementarios tvarkos. Kita is priezasciu, tai pas mus niekada nebuvo
imanoma uzauginti teisingu grudu arba apyniu, del musu klimato ypatybiu, o
is to ir alus teisingas nesigaudavo,del ko buvo verdami ir gaminami kitie
alkoholio turintys gerimai.Ir is to lenda</FONT><FONT face=Arial
size=2> pagrindine priezastis, tai kad salia musu yra didieji kaimynai,
kurie nuo neatmenamu laiku ispazino degtines gamyba ir gerima, prie ko
pripratino ir mus ir bet koks alkoholinis gerimas pas mus yra geriamas
su tikslu prisiliuobti. Todel ir alus "tradiciskai" suprantamas ir priimamas
uz teisinga tik tas ,nuo kurio " vieno bokalo per mazai, o dvieju jau per
daug...... bet vis vien bus isgertas ir trecias. Stai todel ir gaminamas
stiprus marmalas arba beveidis myzalas.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Dziugu girdeti,kad atsiranda entuziastu, kurie
bando kazka daryti sita linkme. Bet davajte ,rebiatos, eksperimentus su
alaus kurimu atlikinekite ant saves ir savo artimuju bei draugu, o kai
kazkuris tai is musisku alu bent jau desimtmeti bus zinomas kaip patikimas,
ir ji pirks pastoviai daug zmoniu, galesite dziaugtis,kad pavyko
pagaminti verta demesio alu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>O as kol kas pabusiu stagnatorius ir toliau
nebegersiu "naminio" nei lietuvisko , nei gudisko, nei lenkisko alaus, o jei
jau labai noresiu alaus nusipirksiu tradicijomis patikrinto cekisko alaus(
kad ir is skardines).</FONT></DIV></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>