Tema: Re: Del X360 rrod
Autorius: Arvydas
Data: 2010-05-23 00:57:07
Patinka man tokie "egzpertai" kaip tu, kurie galvoja, kad viską žino ir
to neslepia. :)

Taip, viena iš problemų yra ta, kad nutrūksta kontaktai tarp GPU BGA
(ball grid array). Kepimas 80C temperatūroje visų pirma visiškai
ištiesina motininę plokštę, kuri kaisdama ir vėsdama naudojantis
standartiškai sukomplektuotu xbox deformuojasi dėl šūdino karkaso, prie
kurio ji pritvirtinta. Čia labai protingai paaiškinta kaip atsiranda ta
deformacija:

http://xbox-experts.co.uk/tutorial/team-hybrids-ultimate-xclamp-fix-released/pics/schematics/schematics_complete.jpg

Išsitiesindama plokštė grąžina į vietą visą GPU ir CPU BGA taip kaip ji
buvo iškarto po to kai ji buvo pagaminta ir visi nutrūkę kontaktai
atsistato. Pritaikius Hybrid fix plokštė daugiau nebesideformuoja ir
xboxas veikia ilgai ir laimingai.

Jeigu nepasiseka, ar plokštei buvo daryti kokie nors kiti kreivi
taisymai, ta pati problema gali grįžti panaudojus xbox kurį laiką. Jeigu
taip atsitinka, tada tenka daryti reflow. Reflow metu plokštė kepama
230C temperatūroje apie 4min prieš tai izoliavus visus jautrius karščiui
komponentus ir užpylus po GPU, CPU, RAM ir kitais čipais skystos
kanifolijos. Po reflow, visi nutrūkę BGA mazgai atsistato, nes išsilydo
ir atsinaujina lydmetalis.

Jei nepavyksta sutvarkyti xboxo su kepimu 80C temperatūroje, tuomet
99.9% atveju jį sutaiso reflow. Labai labai išskirtiniais atvejais, gali
būti kad įvyko trumpas jungimas tarp BGA taškų ar jų atstatyti
nepavyksta su reflow ir _tik tada_ reikia perlituoti CPU, GPU, HANA ar
RAM čipus, bet aišku viskas priklauso nuo klaidos kodo.

Net ir iš karto perlitavus čipus, jeigu yra tokia galimybė, būtina
ištaisyti karkaso klaidas, nes kada nors ir vėl RROD problemos sugrįš.

Taigi, jeigu šiais sunkiais ekonomiainiais laikas netyčia užlūžo
konsolė, galima pabandyti ją sutvaryti ir pačiam bent jau iškepus 80C
temperatūroje. Nepavyks tai nepavyks, jei tingi terliotis su komponentų
izoliavimu reflow tada geriau nedaryti ir atiduoti xboxą kam nors
perlituos problematiškus čipus.

Aišku, galite paklausyti ir RolF2, kuris baigė keturias klases, nes žino
daugiau apie tuos kurie baigė tris, dar labai daug žino apie xbox
elektroniką, jos aušinimą, prie kokios temperatūros pučiasi
kondensatoriai ir turi kirvuką kitiems kapoti pirštus. :) Jis, žinokit,
dar ir labai daug xbox'ų sutvarkė, tikriausiai su tuo kirvuku... :)

Arvydas
www.arvydas.net