Tema: Re: Objektyvo fokuso atstumas ?
Autorius: ig
Data: 2014-05-02 16:20:13
 > Objektyvams ko gero matuojamas nuo paskutinės linzės plokštumos.

Kadangi stiklų ten liolika, tai greičiau nuo kokio nors optinio centro,
bet čia židinys, angliškai panašiai skamba į mano klausimą "focal lenght".

O aš klausiau to atstumo (nežinau kaip jis teisingai vadinasi), kuris
parašytas ant objektyvo atstumų skalės. Pvz objektyvo fokuso žiedą
pastačius ties 0,5m (puse metro), tai kadre objektas bus maksimaliai
ryškus, kai bus nutolęs 0,5m nuo kurio taško ? nuo sensoriaus plokštumos
(logiškiausia) ar nuo kokio kito taško, kad ir to pačio židinio.

Pavyzdžiui toli gražu ne visi zoom'iai objektyvai yra parfokaliniai
(išlaikantys pastovų fokusą keičiantis židiniui), o skalė ant jų
nupiešta viena...

Dar įdomiau darosi jei vienos sistemos objektyvą maunamas per tegul ir
tik mechaninį perėjima ant kitos sistemos.