Tema: Re: durnas klausimas
Autorius: Laimis
Data: 2010-08-03 14:40:49
saimhe rašė:

> Lengviausia -- eksperimentiškai.
> Normaliai pamodeliuoti nėra kuo. Orcadas neturi kaitrinės lempos modelio.
> Porą radau, ne visai orcadui, pritaikyti per kelias minutes nesugebėjau.
> O su tiesine varža bus smarkiai optimistiniai rezultatai -- jai reikia
> mažesnės talpos. Orientacijai galbūt pakaks ir to, prikabinau. Apatinė
> kreivė yra 10 uF, viršutinė -- 200 uF, kitimas kas 10.
> Droselis nedavė jokio efekto net esant 1 H :) Srovės per menkos.

Iš tokio (įtampos) grafiko bene jokios naudos (aiškumo), nes
nematyti/neaiškios RMS reikšmės (įtampos, srovės ir galios).
Mano simuliatorius (su kaitrinės lemputės modeliu) rodo, kad 10uF
užkelia RMS galią nuo ~32 W iki ~44 W. Per pusperiodį siūlas pakankamai
ataušti nesuspėja, tad netiesiškumai labai/gana menki (nuolatinį režimą
galima drąsiai simuliuoti su rezistoriumi). Pulsacijos yra, bet
vizualiai mažesnės amplitudės, nei be kondensatoriaus (mirgėjimas turėtų
sumažėti).
30 uF kondensatorius jau užkeltų galią virš nominalios (iki ~70 W)...