Tema: Re: EZ-start. Reikia patarimo.
Autorius: Laimis
Data: 2010-04-28 22:17:16
quercus rašė:

> Mano kuklia nuomone tranzai geri, padidinus Q2 bazes potenciala, padidetu
> ir P5 potencialas, taip pat uzsidegtu LED2. Ar as neteisus?

Taip, panašu.

> Jeigu sudege LM358N, kokios to gali buti priezastys? P5 uztrumpinimas i
> zeme? Koki patobulinima galima padaryti, kad taip vel neatsitiktu? Idet
> papildoma varza pries P5, tuo pat labiau atidarant Q3 tranza? Padidint RR1
> varza? Keist LM358N kazkuom kitu?

Pamatuoti, palyginti galima pagal U1.1. Panašu, kad sudegė.

Priežastys...

Turiu tokią hipotezę: schema kiek kreiva ta prasme, kad jei (netyčia --
čia hipotezės esmė; tai įmanoma?) prijungtum akumuliatorių atvirkščiai,
tai diodas D7, kuris neva turėtų saugoti operacinį (LM358) nuo
atvirkštinio poliarumo iš tikrųjų neapsaugo ta prasme, kad susidaro
tokia srovės grandinė: maitinimo pliusas į žemę (4), o minusas, per
atvirkščiai įjungtą, tad tiesioginę Q2 bazės-kolektoriaus pn sandūrą
(t.y. paprastą diodą) į operacinio išėjimą (7). Taigi, gaunasi taip, kad
į operacinio išėjimą (7) paduodama -6,5 V žemės (4) atžvilgiu; nemanau,
kad LM358 tai sveika ir tai bene vienintelis logiškas paaiškinimas, kaip
šis operacinis galėtų sudegti, jei jau skundžiasi ne vienas (tiesa,
galbūt kitų gedimų problemos būna sudegęs Q2 arba rezistorius, kt.).

Apibendrinant: siūlau įterpti 1k rezistorių tarp U1.2 išėjimo ir Q3
bazės, o nuo U1.2 išėjimo (7) į žemę (4) nuleisti diodą anodu į žemę.