Tema: Re: tiristorinis reguliavimas
Autorius: Laimis
Data: 2013-01-04 01:58:29
NeLabaispauda rašė:
> Tyrikai BTA10, 12 ar 16. Priklausomai nuo modifikacijos.
> Apkrova - taip, gali buti ir saltu kruva.

Aš matau, kad BTA16 kritinė pasikartojanti di/dt yra 10A/us (arba 50A/us
vienkartinė). Jei jungsi kilovatą apkrovos, kurio šaltoji srovė yra
10-20x didesnė (~50-100A) ir jei užtaikysi jungti per daugmaž įtampos
piką, tai be nuoseklaus apkrovai droselio ar mažiausiai kelių metrų
laidų iki apkrovos, manau, kad įjungsi tą BTA16 amžinai (jei ne iš pirmo
karto, tai iš kažkelinto)...
Net ir su kelių metrų laidais di/dt gautųsi kažkur 10A/us (daugoka), nes
di/dt ribinės reikšmės dar priklauso nuo to, kaip stipriai ir _greitai_
jungi tiristorių; tą (stipriai ir greitai) nebūtinai daro driver'is
todėl bendrai reikėtų pasistengti, kad di/dt būtų mažesnė)

Fizika paprasta(i): pradėjus įsijungti tiristoriui (tai kiek
užsitęsiantis procesas, iki kokios mikrosekundės, pusantros) pradžioje
aktyvuojama tik mažytė sritis prie gate'o, kuria teka srovė. Sričiai vis
plečiantis, ant tiristoriaus krentanti įtampa palaipsniui mažėja. Jei
kaip tik šiuo įsijungimo momentu, kai tiristorius dar nėra pilnai
atsidaręs ir kanalas silpnas paleisti pikinį srovės impulsą, tai tos
mažytės sritys tiesiog sudeginamos/sulydomos (nes mažytėse srityse kiek
didesnė galia per mikrosekundės dalis reiškia žvėriškas lokalias
temperatūras). Taigi tiristorius sudeginamas arba iš karto, arba
negryžtamai palaipsniui deginamas/degraduojamas, kol vieną dieną sudega.
Pilnai įsijungus tiristoriui, srovė teka visu sandūrų tūriu ir jau
galioja visai kitokios vidutinės/pikinės srovės/galios reikšmės.

Pagrindinės išeitys — dvi:
- atidėti srovės impulsą kelioms mikrosekundėms, kol tiristorius pilnai
atsidaro. Tai daroma su įsisotinančiais droseliukais (delay reactor):
įsotinimo srovė gali būti ir visai nedidelė (keliasdešimt mA), o
šerdžiai įsisotinus, po kelių mikrosekundžių srovė šauna aukštyn;
- jungti nuosekliai neįsisotinantį (kelių-keliasdešimties uH)
induktyvumą, kuris sumažina di/dt iki priimtinų verčių.

Papildomai galima pasirūpinti, kad tiristoriai būtų atidaromi greitai:
sparčiais (frontai submikrosekundinės trukmės) ir sąlyginai didelės
srovės valdymo impulsais. Taip pat zero-cross.

Taigi, jei laidai tikrai ilgesni, kad iki apkrovos grubiai susidaro
kokie ~10+ uH, apkrovos silpnesnės (ne tokių didelių šaltų srovių),
junginėja zero cross driver'is, tai droseliukai/induktyvumai kaip ir
nekritiški/nebūtini (nors iš principo tikrai nepakenktų).