Tema: Re: biudzetinis pamastymas
Autorius: Vasaris
Data: 2010-04-04 22:13:57
"flag" <unflag@flag.com> wrote in message news:hp82nt$hjk$1@trimpas.omnitel.net...
> jei prie dabartines situacijos sunkiai isgyvenam, o ekonomikos augimas
> prognozuojamas 1-2% proc ribose, tai per tuos 3 metus niekas realiai
> nepasikeis, + 2013 reikes atiduoti ar tik arti ne 3-4 mlrd skolu (tingiu
> tikslinti skaicius)...? tada iskyla retorinis klausimas -  tai kas tada musu
> laukia ? :)

Priklausys nuo regiono ir globalios situacijos, darant prielaidą, kad Llietuvos gyventojai operatyviai neatsikvošės ir nepradės elgtis racionaliai. Esmė tame, kad verslas privalo persiorientuoti į eksportą, stipriai pakelti efektyvumą arba bankrutuoti. Bankrotai mažina vietinės darbo jėgos pasiūlą, nes ji emigruoja negalėdama išsilaikyti (bent jau tie, kurie gyvena ne dėl maisto ir drabužių). Nykstanti mokių gyventojų bazė mažina ir parazitavimo galimybes. Kitas variantas - žmonės suteikia mandatus bepročiams, o jie kiaurai prasiskolina (Graikijos variantas, ypač su kariniu sektoriumi). Gauname 3 pasaulio bananų respublikos su gresiančiomis maisto dotacijomis variantą.

Beje, kad baigsis europiniais pinigai, tai aš manau, kad tai yra privalumas. Mūsų valstybė per jauna ir per lengvai juos gavo. Žymiai brandesnės nacijos nuo lengvų pinigų patvirksta, o pas mus praatkatino ką galėjo. Gaila, kad čia nevyko viskas su tiesiogine ES kontrole (kad būtų atsiuntę ne tik pinigus, bet ir know-how, administravimo pagalbą kaip būna su investiciniais fondais). Deja, bet tenka konstatuoti faktą, kad mums pritrūko sąmoningumo ir valios išsimėžt patiems. Yra ir gerų įsisavinimo atvejų, bet yra ir daug bjaurių. O geriausia gyventi pagal pajamas. Tada jei neesi pusprotis, su savo pinigais elgiesi atsakingai.