Tema: Re: balandzio pirmosios pokstas
Autorius: Valdas Vilutis
Data: 2009-04-02 03:00:46
Prie ko cia auditorija? As apie ekonomine situacija ir valdymo metodus.
Per sausio-vasario menesi bendravau mazaug su 20 II savininku, dirbusiu
ivairiose srityse. Mazdaug 18 is ju pirmus du siu metu menesius
praktiskai nedirbo, aiskindamiesi situacija, kova, kai laikinai
primazino mokescius, prasideda kazkoks judejimas. Veikianciu II
Lietuvoje buvo apie 40.000, tai jei is ju 36.000 du menesius nedirbo ir
negeneravo pajamu, tai kiek surinko ir dar surinks biudzetas? Kartu keli
is ju jau likviduojasi, keli reorganizuojasi i UAB. As irgi svarstau
kitiems metams ar veliausiai dar kitiems reorganizuotis i UABa, nes
dirbti po 2 metu, kai vel isigalios pilni naktiniai mokesciai, nebebus
prasmes.

O dabar apie mokescius. Sakykim, II savininkas arba individualia veikla
uzsiimantis zmogus per metus uzdirbo nedidelius 24.000 Lt pajamu (po
2.000/men. - ne fontanai?). Pagal naktinius istatymus nuo ju reiketu
susimoketi apie 11.000 Lt pajamu ir kitokiu mokesciu (kas sudaro apie
46%). Atrodytu, biudzetas turetu perpampti pinigais, kai zmones prades
dirbti individualiai? A nifiga, prie tokiu mokesciu, kai jie yra didesni
nei samdomo darbo apmokestinimas (gaunant 2000 Lt "i rankas", visa
mokesciu suma (darbuotojas + darbdavys) sudaro tik apie 41.5%),
absoliuti dauguma varys tiesiai i darbo birzas, ir gausis minusas del
nedarbo ismoku zmogui. Ka mes dabar puikiausiai darbo birzose ir
stebime, ir procesas sis dar tik isibegeja ir tikrai tesis iki rudens ir
toliau (prie to dar prisides ir numatomas valdininku ir tarnautoju
masinis atleidimas). Beje, pagal statistika siuo metu II likviduojama
daugiau nei du kartus daugiau nei ju isikuria nauju, tai yra, siaureja
mokesciu moketoju baze. Panasi situacija ir su individualia veikla salyje.

Na, o apie biudzeto surinkimo rezultatus per pirmuosius du menesius
salyje tai turbut jau visi girdejo? Apie akcizu surinkimo "padidejima"
del ju pakelimo? Ai, ka cia dar rasyti...

Tiesa, ir dar patarimas bedarbiams ir freelanceriams, remiantis dar JAV
1929-33 m. Didziosios depresijos pamokomis - spjaukit i uzsakymus is
imoniu, orientuokit veikla ir paslaugas i gyventojus, turincius grynuju.

--
Valdas Vilutis