Tema: Re: Del softo instaliavimo ir tikrinimo
Autorius: shmikis
Data: 2008-06-09 10:13:34
news.omnitel.net wrote:
> Sveiki,
>
> Noriu paklausti: Ar yra koks softas, kuris parodytu, kada buvo instaliuotas
> softas i kompiuteri? t.y. data ir useri kuris instaliavo?

softo yra. as naudodavau tokiems reikalams Hyena. nors galbut yra
paprastesniu.

Prie to pacio gal
> yra kokia programa, kuri gali patikrinti ar as naudoju legalu softa ar ne,

pirma ziuri koks suinstaliuotas softas ir lygini su turimomis
licenzijomis. kazkiek automatizuoti galima, bet turimas licenzijas
vistiek turesi susivesti rankomis.

> ar nera priinstaliuota uzsleptuose folderiuose nelegalaus softo?

hyena suinstaliuota softa traukia is dvieju vietu - vienas vadinasi
lygtais wmi (windows management interface), cia kai instaliuojama
graziai - ofisas, narsykles ir panasiai. t.y. tai kas matosi per
add/remove windowsine panele. kitas budas traukia is registro irasus -
rodo softa kuris buvo suinstaliuotas ir istrintas, arba toki softa kurio
nesimato add/remove paneleje, bet yra suinstaliuotas.

dabar populiareja visokie softai kurie leidziasi be instaliacijos -
portable versijos. tokios versijos yra padarytos kone visoms
populiariausioms programoms. pvz gali fotosopa is usb rakto paleisti
(nors registre jis apie save priminima gali palikti). tokio softo
paieska galima tiktais rankomis :( arba jeigu softas "internetinis",
t.y. komunikuoja su pasauliu, tai galima gaudyti per tinklo srauta (pvz
ant routerio,firewalo).

siaip manau geriausias budas valdyti suinstaliuota softa, ribojant
vartotojams teises, o ne paliekant adminu teises ir ieskant ko
prisiinstaliavo :)

Beje jei
> pvz. as esu firmos direktorius, o darbuotojas prisisiuncia nelegalaus softo
> ir ji naudoja, kas atsako as ar darbuotojas?

speju, kad jei darbuotojas pasirase koki dokumenta, kad supranta jog
softo instaliavimas draudziamas, tada atsako darbuotojas. kitu atveju -
darbdavys. nors cia siulyciau pasikklausti pas tokius kaip BSA, t.y.
tuos kurie gaudo nelegalus.

kazkada pamenu Fima uztrumpino uz autokadu naudojima, tai jie sake, kad
darbuotojai cia patys prisiinstaliavo. baigesi viskas ketvirtadalio
milijono dydzio bauda..