Tema: Re: microserver/NAS
Autorius: Remigijus
Data: 2018-10-02 08:45:08
Napatariu niekam NAS dėti į hipervizorių, ir dar PC'iuke be ECC ir RAID'o.

Pasižaidimui galima žaisti, bet ne daugiau.
Šiaip tai bent jau OMV turi berods turi virtualboxą, pasižaidimui - pats
tas.

2018-10-01 22:10, MumZer rašė:
> Tai va,
>
> antrą dieną skaitau ir knisuos.. nes
>
> hyper-v  vs vmware (kodėl? nes noriu išbandyt skirtingus "nas/cloud os"
> variantus, o duomenis noriu palikti atskirai, bet ir ten su failų
> sistemom knysliava)

Dėl NAS failų sistemų tei pasirinkima tik tarp EXT4 ir btrfs ir jokiu
būdu nelysti prie ZFS. Pirmąkart darant NAS'ą rekomenduoju naudoti btrfs.
Aš asmeniškai nenaudoju RAID'o. Vietoj RAID'o daug geriau tinka namų
vartotojams unionfs + SnapRAID. Nes galima naudoti bet kokio dydžio
diskus, galima juos migdyti, o naudojant prisikelia tik vienas diskas iš
masyvo (mažina temperatūrą ir triukšmą NAS'o).

> nextcloud vs openmediavault vs seafile
iš šių bandžiau tik omv, mano poreikius pilnai tenkina, omv + kodi
gavosi toks HTPC su failų šiukšlynėliu.

> instalinant esxi i SD, ten pat jau nebegalima sukišti VM, todėl juos
> teks kišti į hddTaigi žmogau esxi duok kokius 8 GB particiją, o šone susikurk kitą ir
galėsi dėti ten virtualias mašinas.

> arba jungti ssd ir bandyti per jį
>
> ir dar neatėjau iki diskų šifravimo (tikiuosi jam nebus 100% būtinas TPM
> modulis)
Su šifravimu siūlau nežaisti, galima labai nesunkiai prarast visą NAS'ą,
geriau yra tvarkingai sudėlioti teises vartotojams. Jei jau labai norisi
to šifravimo tai galima kurti katalogus jautriems duomenims ir juos
šifruoti, bet jokiu būdu nenaudoti diskų šifravimo.

> :)
>
> patarimų nereikia, tiesiog įspėjimas tiems, kam tiesiog reikia NAS -
> pirkit NAS >
> bet kas nori akiratį prasiplėst nesusijusioje su darbu veikloje - visai
> fun :)

čia niekaip nesuprantu, kaip įmanoma 4 bay NAS'ą backupint į 2 bay
NAS'ą. Gal visgi atvirkščiai darykis 2 bay o backupink į 4 bay. Nes
backupai kaip tyčia užima daugiau nei duomenys.

vietos nėra kai 7 asmenų šeima gyvena 1k . bute? :).
Dėžė turi būti didelė, diskai sudėti į kas antrą vietą, už diskų įdėti
12-14 cm 400-900 rpm ventiliatoriai. Nes mažoj dėžėj arba turėsi 50
laipsnių šilumą, arba kaukiančius ventiliatorius.