Tema: Re: Rasojantys langai - reali situacija
Autorius: Laimis
Data: 2012-12-10 03:18:59
svk rašė:
> Štai tau ir devynios. Ir ačiū už tokį išsamų atsakymą.
> Visada maniau, kad apie 50-60% drėgmė yra tai, ko reikia. Galima net
> pacituoti: "
> Patalpoje, kurioje dirbama kompiuteriu (na dabar visur tai daroma), oro
> temperatūra rekomenduojama 18-20 laipsnių, o oro drėgnumas - 55-62 proc."
> Arba matau, kad normali drėgmė namuose - 40-60%.
> Ok, mažinsime pradžiai drėgmę, žiūrėsim, kas gausis.

Nėra labai vieningų normų/rekomendacijų, nes tai ir gerokai subjektyvu,
priklauso nuo klimato, statybinių-biologinių sąlygų/apribojimų, tačiau
kiek man teko skaitinėti įvairiausiose vietoje normali/komfortinė
santykinė drėgmė yra ~25/30-60%. Tad tiesa — kažkur per vidurį (40-45%).
Panašiai ir rekomenduojama, kaip optimali.
60% yra jau *ribinė* (kai kam dar normali, nors tai jau tokia drėgmė,
kai pradedamas jausti drėgnumas). Be to, tai jau tokia drėgmė, kai kyla
pelėsių atsiradimo ir augimo grėsmė (60% kambario viduryje jau gali
reikšti >70% prie/ant sienų, o tai jau yra palanki pelėsinė terpė).
Pavyzdžiui ASHRAE standartas niekada neleidžia viršyti šios reikšmės;
šaltesniame klimate ribinė RH reikšmė praktiškai turėtų būti dar
mažesnė, nes pelėsiai jau gali daugintis, kai sienų (vidinių paviršių)
temperatūra yra ~10-12+°C, o ant tokio šaltumo sienų vanduo
kondensuojasi kai kambaryje jau tik ~40-50% RH). Todėl esu skaitęs
rekomendaciją, kad mišraus klimato zonose šildymo sezono laikotarpiu
vidinė RH neturėtų viršyti 45%. Mūsiškė HN (patalpų mikroklimatas)
leidžia 40-60% RH.

Taigi, norminė ir dar normali 60% santykinė drėgmė jau yra nenormali
(nenormalias sąlygas indikuojanti) žiemą, nes paprastai/normaliai žiemą
namuose su normine (pakankama) natūralia ventiliacija RH vargiai siekia
30-40%.
Jei RH 60%, tai žiemą jau gana aiškus signalas, kad prasta ir
nepakankama ventiliacija ir/arba padidintas vidinės drėgmės generavimas.
O kai dar ir langai plaukia (kažkas panašaus veikiausiai vyksta ir ant
šaltesnių sienų, vidinių paviršių po apdaila), tai tuo labiau
reikia/galima RH pamažinti.