Tema: Re: kaip suzinoti sklypo savinika ? - del tvoru
Autorius: Kurmis
Data: 2012-05-06 00:09:17
nu del centimetru galiu susirinkt savo zodzius, nes nerandu argumentuoto
ats.. bet kazkur tikrai buvau rades toki lepsusa...

va kas rasoma: STR 1.01.07:2010 „NESUDĖTINGI STATINIAI“

11. Tvora 1,8;  >1,8i ki 2,0 -   -  *

12. Atraminė sienutė 1,0 >1,0 iki 1,5 -  -  **

* Tvora ant žemės sklypo ribos gali būti statoma tik turint rašytinį gretimo
žemės sklypo savininko sutikimą. Be gretimo žemės sklypo savininko sutikimo
prie žemės sklypo ribos (tvoros konstrukcijoms neperžengiant sklypų ribos)
tvoras galima statyti:

1) statytojo sklypo šiaurinėje pusėje (tarp (>)315° ir (<)45º) – ažūrinę
tvorą, kurios kiaurymių plotas didesnis už 50% bendro tvoros ploto
(įskaitant ir stulpų bei tvoros cokolinės dalies, metančios šešėlį į gretimą
sklypą, plotą) (toliau – kiaurymių plotas);

2) statytojo sklypo rytinėje (tarp 45° ir 135°) ir vakarinėje (tarp 225° ir
315°) pusėse:

ažūrinę tvorą, kurios kiaurymių plotas didesnis už 25%;

3) statytojo sklypo pietinėje pusėje (tarp (>)135° ir (<)225°) – tvoros
tipas nereglamentuojamas.

Statant tvoras tarp žemės sklypų, kurių paviršius turi skersinį (tvoros
atžvilgiu) nuolydį, tvoros aukštis (įskaičiuojant į jį cokolį – atraminės
sienutės viršutinę dalį) skaičiuojamas (matuojamas) nuo aukštesniojo žemės
paviršiaus.

Tvoros su cokoliais neturi kliudyti paviršinio vandens nutekėjimo nuo
gretimo žemės sklypo. Kai yra toks pavojus, statytojas privalo, susitaręs su
gretimo žemės sklypo savininku, gavęs savininko sutikimą raštu, įrengti
paviršinio vandens nutekėjimo sistemą (į lietaus nuotakyną, griovį, drenažą
ar rasti abiem savininkams priimtiną sprendimą).

** Jei atraminė sienutė statoma ant žemės sklypo ribos, būtina gauti gretimo
žemės sklypo savininko rašytinį sutikimą. Neturint tokio sutikimo, atraminę
sienutę galima statyti savo žemės sklype, tačiau atraminės sienutės
paaukštėjimo kampas neturi viršyti 45o. Šį kampą sudaro 2 statmenos sklypų
ribai linijos, prasidedančios bet kuriame žemės sklypų ribos žemės
paviršiaus taške, kurių viena yra horizontali, o kita nubrėžta iki atraminės
sienutės viršutinės dalies.

--
Kurmis