Tema: Re: SS kolektorius
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2012-05-03 08:23:32
> nezinau gruntinis ten ar ne bet 2 greziniai po berods 150m

Taigi vat ir negaliu apsispresti. Pries penketa metu skaiciavo, kad 10m
grezinio = 1kW - vienas 100m grezinys 10kW siurbliu. Anuometinis kainu
skirtumas tarp horizontalaus 5,000 litu ir grezinio 7,000 litu su kaupu
atpirktu sugadinto sklypo plota.
Siandiens daugumoje siulo 2x70m grezinius tam paciam galingumui, o vieno
140m grezinio nesiulo. Man, kaip uzsakovui, kaina priklauso nuo isgreztu
metru todel visada man saugiau tureti 140m grezini, o ne 2x70m. Bet gal
cia yra kokia nors gudrybe, kad daro 2 grezinius, o ne viena, neziurint
i tai, kad 2 grezinius grezti yra paprasciau.

Taigi greziniai pailgejo ~1,5 karto. Dabar tu aiskini, kad 2x150 metru
greziniai nepatempia 10kW silumos siurblio? Kyla klausimas kodel turiu
pirkti kokius nors fokiskus silumos siurblius uz "milijonus", jeigu prie
ju daromi kelis kartus per mazi greziniai?

Jeigu zinai, kad yra tokia problema, o as apie tai ir norejau suzinoti,
tai greziant grezinius tinka vienintele IVT markes silumos siurbliai,
nes juose yra vedinimo modulis, kuris grazina siluma atgal i kolektoriu.
Na ir akivaizdu, kad name tokiu atveju privalo buti vedinimo sistema.
Tuomet vasara vesinsi nama su grezinio salciu ir pasiruosi ziemai.
Ir dar vienas pastebejimas. Turint saules kolektorius, pertekline siluma
galima sukisti i grezini atsisakyti dideliu akumuliaciniu talpu.

Mano atveju vedinimo sistema numatyta su pozeminiu oro paemimu. Taigi i
rekuperatoriu ateitu apie nulio temperaturos oras is lauko vasara/ziema.
Pastacius rekuperatoriu su oro silumos siurbliu tureciau pastovu keliu
kilovatu galingumo silumos saltini ir jis man dengtu silumos nuostolius
kai diena aplinkos temperatura nenukrenta zemiau vidutine 5 laipsniu
salcio sildymo sezono temperaturos. Tai ir grezinys man turetu 20% atsarga.
"Nelaimes" atvejui turiu zidini/krosni. Jeigu ja naudociau salciu metu
tai grezinio "atsarga" man didetu iki 50%.
Rezultate vienintelis IVT pasirinkimo variantas pasipildytu
http://www.airpac.eu/airpac-en/pdf/star_plaquette.pdf
tai butu 5kW silumos saltinis pajungtu prie 2 kartus ilgesnio grezinio,
negu siandien iprasta siulo.
Klausimas del grezinio gylio iskilo butent del reikalaujamo siam
siurbliui 60m gylio grezinio. Kodel jis toks ilgas, jeigu tai yra karsto
vandens boileris, kuriam silumos poreiki yra santykinai nedidelis, jeigu
lyginti su namo silumos nuostoliais.

Traktatas gavosi.