Tema: Re: klozeto pajungimas
Autorius: sig
Data: 2010-05-31 17:01:47
cia tada reik ziuret filosofiskai :)

Subject: Fwd: FW: Lietuviu kalbos egzaminas, eilerascio interpretacija

Eilėraštis:
Mano batai buvo trys
Du nupyzdino Kazys
Vienas liko - zajabys...

Interpretacija:
Pirmoje eilutėje iš karto galime įžvelgti lyrinio subjekto didybės
maniją... jo gobšumą... liguistą potraukį į religiją - gan ryškios
iliuzijos į šventąją trejybę... o gal tai paprasčiausiai liguisto,
sergančio encefalopatija žmogaus instinktyvus prisipažinimas - juk kam
žmogui trys batai?
Antroje eilutėje pastebime, jog herojus linkęs į matematiką, be to yra
gan smulkmeniškas, nes siekia
suversti kaltę kažkokiam tariamam Kaziui... Kazys labiau simbolizuotų
etaloninį atpirkimo ožį, ant kurio kariamos visos tariamos nuodėmės...
Bet jei atsižvelgtume į išeivių poeziją, rastume akivaizdžias
asociacijas su tipiniu Kaziu - taip pat nevispročiu subjektu... Darant
atitinkamas išvadas gauname, jog Kazys, greičiausiai, bus mūsų lyrinio
herojaus palatos draugas...
Kadangi trečioje eilutėje suprantame, jog 2 batai iš tikrųjų dingo,
suvokiame, jog bręsta konfliktas...
artėja kulminacija.... Deja, kaip būdinga visiems šio stiliaus
poetams, lyrinis herojus nusprendžia gan taikiai išspręsti dilemą.
Kita vertus, kam iš viso reikalingi batai palatoje minkštomis sienomis
ir
grindimis...? Kaip plastiškai autorius sugeba aprašyti visą lyrinio
herojaus būseną, išgyvenimus, tik vienu žodžiu - zajabys... vienu šitu
žodžiu galutinai ir atskleidžiamas lyrinio aš´ visiškas pamišimas...
Lyrinis laikas nežinomas ir nesvarbus... erdvė iš konteksto
nenusakoma, bet galima spręsti, jog tai
Vasaros 5 tipo įstaiga... Vertybės veikiau materialinės - 3 batai...
veikėjų sistema ribota, nors vis dar gali kilti abejonių, ar aplamai
egzistuoja toks Kazys, juk lyrinis herojus paprasčiausiai galėjo tuos
du batus susikišti į atitinkamą vietą... galutines išvadas paliekame
daryti´ pačiam skaitytojui...

Norintiems rimčiau pasiruošti, siūlome knygutę "Nupyzdinti batai -
mitas ar realybe"