Tema: Re: medienos kaina lentpjuveje
Autorius: Sharkius
Data: 2010-03-16 00:11:16
Cia jau paciam galvot ar persisuks ar ne. pradine infa tokia - medis
dziudamas sukasi aplink savo serdi, jei serdis vidury balkio daryk ka nori
jis suksis aplink centra, jei serdies ner jis vistiek suksis bet jau maziau,
tik sikart aplink isivaizduojama serdi. Augant medziui, arciau serdies
esanti mediena numirsta, netenka saku, susilpneja, patampa beveik dvigubai
lengvesne uz medzio krastuose esancia, bet dziudama ji maziau sukasi. Jei
rastas plongalyje tarkim 20cm (praktiskai tokie rastai yra pigesni uz
normalius) ,numirusios medienos aplink serdi laabai mazai, bet pjaunant
tarkim balkius 15x15 gaunasi visai gera iseiga - 1 balkis + dvi aplaizytos
viengubo pjovimo colines lentos ir pora klojiniam tinkamu dvigubo pjovimo
lentu. Tiesa dziudamas balkis susisuks taip kad is jo isdziuvusio padaryt
12x12 sunkiai gautusi. Kitas variantas - jamam beveik kubini rasta - tarkim
40cm plongaly, sitam raste numirusios medienos jau bus mazdaug puse, ziurint
nuo serdies i isore. Jo iseiga irgi nebloga - keturi balkiai 15x15
praktiskai be serdies + 4-5 placios viengubo pjovimo lentos, ~8 nepilno
ilgio dvigubo pjovimo lentos, sikart balkiai jau nuo gaterio nuimti bus
daugiau ar maziau, bet issiriete pastrizu puslankiu nuo serdies i isore,
kadangi arciau rasto krasto esantis zalias medis buna isitempes, o rasta
padalinus i keturias dalis jis atsileidzia isriesdamas balkius. Dziudami
tokie balkiai beveik nesisuka, o teisingai susandeliavus ir kokius metus
padziovinus islinkimas patampa minimaliu, taciau jie betkokiu atveju
silpnesni uz susisukusius is plono medzio pjautus brusus butent del to jog
aplink storo rasto serdi daug numirusios medienos. Be viso sito nereik
pamirst kad tai galioja tik idealiai tiesiems rastams, jei medis kreivas, is
jo ispjauti brusai lankstysis labiau nei is tiesaus medzio padaryti
gaminiai. Siap dar yra toks dalykas, kaip liaudyje vadinama "arkliadante
egle", sitas augalas tai isvis, kaip senoliai sako - toki sienoju i siena
idejes turesi besikilnojanti nama, ji ir sukasi ir raitosi bilenkaip i
ivairias puses, ir kinietiskais samariezais sito raitymosi nesustabdysi, bet
toki brusa nebent aklai pirkdamas kurnos vidury kruvos gali rast. Dar vienas
variantas yra imt sausuole mediena, uzpulta ligu, paveikta sausros, ir pan,
uz beveik malku kaina, jei sazines yra tai supuvusias dalis ismest i malkas,
jei ne tai palikt kaip yra ispjaut is jos  tuos pacius balkius, tiesa sikart
balkiai mazai raitysis ir sukiosis, pmerkt juos kokiai desimciai minuciu i
smarkiai praskiesta antiseptika ar zelionke padazyta vandeni, kad spalva
pataptu zalsva ir nesimatytu medienos spalvos pakitimu bei stumt patikliem
optimistam uz peknkiasdesimcia litu brangiau kaip "dziovinta ir
impregnuota".
   Siaip tai aisku, medis ne metalas, ar ji sausa ar slapia desi, vistiek
veikiamas oro dregmes kazkiek vaikscios sukiosis ir pan, o nuo pieveles i
stoga ziurint tikrai nesimatys ar ten kuris krastas 3cm daugiau pakiles ar
daugiau nusmukes, juo labiau kad net ir is puveku, medienos kainu kosmoso
laikais, pries du tris metus pastatyti karkasinukai ar sukalti stogai, kaip
matom atlaike sios ziemos sniegus ir pugas, ir kazkaip neteko girdet jog
nors vienas sugriutu:)