Tema: Re: Kas išmanot mechaniką? :)
Autorius: Deep
Data: 2009-12-09 00:45:22
Labas ,
nesu mechanikos išmanėlis, bet mano nebaigtas pradinis išsilavinimas kužda, kad be integralų čia neapseisi :-)
Remiantis laikraščių ir delfi.lt žiniomis, labai grubai primetus , gaunasi kad atramą veiks Lk / La / 2 * m  jėga.  Čia La - atstumas nuo ašies iki atramos, Lk - kostrukcijos ilgis, m - mase . Su sąlyga kad konstrukcija guli horizontaliai ir jos masė išsidėsčius tolygiai per visą ilgį.

Pvz., pagal duotus skaičius (m = 300 kg, Lk = 5 m),   atramą pastačius už 5 m, t.y pačiame konstrukcijos gale, jai teks  5/5/2*300= 150 kg, t.y. pusė konstrukcijos masės (kita pusė teks ašiai).
Atramą pastačius už 2,5 m, t.y. viduryje konstrukcijos, jai teks visa masė: 5 / 2.5  / 2 *300 = 300 kg.
Atramai esant už 50 cm, jėga bus 5 / 0,5 / 2 * 300 = 1500 kg.

Antrą klausimą suformuluok tiksliau , nes  jei kalbama apie "petį" , tai čia visai nesiriša "sukimo momentas".
Akivaizdu kad stulpui stojantis į vertikalią padėtį, jėgos (ar sukimo momento ) reikės vis mažiau, vertikalioje padėtyje jėgos reikės 0.
Tas pats ir su "petim" - kuo petys didesnis, tuo mažesnės jėgos reikia, skaičiuojasi analogiškai pirmajam klausimui.

---
http://www.addurl.tel