Tema: Re: Zaidimu teorijos klausimas
Autorius: Laimis
Data: 2015-02-09 17:05:56
Linas Petkevičius rašė:

> Kaip ir sakiau - situacija supaprastinta, domina pacios schemos
> imanomumas. Man kaip tik reikia, kad niekas nesusitartu.

Utopiniai pasvarstymai žaidimų teorijos klausimu.
O ką jeigu 2-3 žaidėjams, kurie tam tikra dalimi kėlė kainą, priklausytų
tam tikras procentas nuo pardavimo kainos, net jei nelaimi aukciono?
Žaidėjai būtų labiau suinteresuoti dalyvauti ir varžytis, *kelti kainą*,
nes nepriklausomai nuo laimėtojo gaunama kažkokia nauda.
Atsiranda naudingas spekuliatyvumo veiksnys: gali būti našarniku, bet
žinodamas, kuo rizikuoji (depozitas), keli kainą ir gali uždirbti tik
dėl to. Našarnikams, kurie linkę sabotuoji aukcioną dėl užkulisinių
susitarimų, daugėja paskatų to nedaryti; jie jau ir tiesiogiai ir
atvirai (tokios žaidimo taisyklės)
suinteresuoti kainos kėlimu ir suokalbio organizatoriui darosi
problematiška juos papirkti vien tik ekonominiu aspektu (reikia
įvertinti dar ir nusikaltimo faktorių, kuris stabdo): procentas nuo
pakeltos kainos darosi panašus ar net didesnis, nei organizatorius
linkęs mokėti nuo mažesnės kainos. Kur balansas (procentai, saugikliai,
kitos sąlygos) — negalvojau. Apie principines skyles tokioje schemoje
taip pat.