Tema: Dyzeliu TA
Autorius: G.K.
Data: 2012-03-07 10:30:41
c) Tikrinimo tvarka:
1. Variklis ir turbokompresorius (jei yra) prieš kiekvieną laisvojo
greitėjimo ciklą turi veikti tuščiąja eiga. Didelės galios dyzelinių
variklių atveju tai reiškia ne mažiau kaip 10 sekundžių pauzę po
akceleratoriaus pedalo atleidimo.
2. Kiekvienas laisvojo greitėjimo ciklas turi būti pradedamas greitai ir
nuosekliai (greičiau kaip per vieną sekundę), bet ne per staigiai,
paspaudžiant akceleratoriaus pedalą iki galo, kad įpurškimo siurblys
veiktų didžiausiu pajėgumu.
3. Per kiekvieną laisvojo greitėjimo ciklą, prieš atleidžiant
akceleratoriaus pedalą, variklis turi pasiekti ribinį sukimosi dažnį, o
transporto priemonės su automatine transmisija – gamintojo nurodytą
sukimosi dažnį arba, jei tokios informacijos nėra, du trečdalius ribinio
sukimosi dažnio. Tai galima patikrinti, pvz., stebint variklio sukimosi
dažnį arba paliekant pakankamai laiko nuo pirmojo akceleratoriaus pedalo
paspaudimo iki atleidimo; I priedo 1 ir 2 kategorijų transporto
priemonėms šis laikas turi būti ne trumpesnis kaip 2 sekundės.
4. Transporto priemonės pripažįstamos netinkamomis tik jei ne mažiau
kaip trijų laisvojo greitėjimo ciklų verčių aritmetinis vidurkis viršija
ribinę vertę. Vidurkį galima skaičiuoti nepaisant matavimo rezultatų,
kurie gerokai skiriasi nuo vidurkio, arba bet kokiu kitu statistinio
skaičiavimo būdu, kuriuo atsižvelgiama į matavimo rezultatų sklaidą.
Valstybės narės gali apriboti tikrinimo ciklų skaičių.
5. Kad būtų išvengta nereikalingų tikrinimų, valstybės narės gali
pripažinti netinkamomis tas transporto priemones, kurių išmatuotos
vertės gerokai viršija ribines vertes po mažiau kaip trijų laisvojo
greitėjimo ciklų arba po prapūtimo ciklų. Be to, kad būtų išvengta
nereikalingų tikrinimų, valstybės narės gali pripažinti tinkamomis tas
transporto priemones, kurių išmatuotos vertės yra gerokai mažesnės už
ribines vertes po mažiau kaip trijų laisvojo greitėjimo ciklų arba po
prapūtimo ciklų.