Tema: Re: Naujo akumuliatoriaus "paruosimas"
Autorius: svyt
Data: 2010-01-01 15:11:02
pabirbini masina 8 valandas ir zinai kad akumas pakrautas 100 proc, jei 
generatorius tvarkingas...

-- 
vyt/ /


"bomanz" <kazkur@taj.ten> wrote in message 
news:hgdp7a$dno$1@trimpas.omnitel.net...
> aaa wrote:
>> pjezo wrote:
>>> 100 proc tiesos
>>> "Vai" <na@na.lt> wrote in message
>>> news:hgda3t$oph$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> Man sako, kad nauja akuma reikia pakraut iki max ir tik tada det i
>>>> masina, kiek tame tiesos?
>>
>>
>> Prie to pacio, radau internete "Akumuliatoriaus įtampa prie aplinkos
>> temperatūros +20° C privalo būti : 12,6V. -  pakrautas 100%; 12,4V -
>> pakrautas 75%; 12,2V -  pakrautas 50%; 12,0V -  pakrautas 25%." Ar
>> galima matuojant vien voltaza, kai akumuliatorius neapkrautas tuom
>> tiketi ar ne ? Naujas akumuliatorius praejus 5-10 minuciu nuo variklio
>> uzgesinimo rodo 12,80. 100 procentu jis pakrautas ar ne..
>
> Fignia. Pagal akumuliatoriaus įtampą nustatyti neišeina. Tačiau gali 
> paduoti
> akumuliatoriui tam tikrą įtampą (priklauso nuo temperatūros) ir laukti kol
> krovimo srovė nukris iki kokių 0.3A. Tada akumuliatorius bus pilnai 
> pakrautas.
>
> Atitinkamai užvedęs variklį gali pamatuoti akumuliatoriaus įtampą. Jei 
> atitinka
> tam tikrą- viskas gerai, anksčiau ar vėliau akumas pasikraus. Jie mažesnė, 
> bet
> po truputį kyla- taip pat gerai, kraunasi.
>
> Dar galima elektrolito tankį matuoti, bet tai žiauriai nepraktiška.
>
> Dar visokie generatoriaus testai yra. Pavyzdžiui, ant laisvų apsukų 
> palauki, kol
> akumuliatoriaus įtampa nusistovės. Tada įjungi faras. Įtampa truputį 
> nukrenta,
> bet po to vėl stabiliai laikosi. Gerai, generatoriaus dar užtenka. Taip 
> jungi
> stiklo šildytuvą, ventiliatorių, ilgas... Kol įtampa nieko daugiau 
> nebejungiant
> pradeda po truputį kristi. Maždaug 0.03V per minutę. Tai reiškia, kad
> generatorius nebepaveža ir dalis srovės imama iš akumuliatoriaus. Tada 
> padidini
> variklio apsukimus- jei įtampa vėl po truputį kyla- akumuliatorius vėl 
> kraunasi.
>
> Rekomenduojamas įtampas prikabinau. Paprastiems švino akumuliatoriams 
> tinka
> žemesnė intervalo pusė, neaptarnaujamiems kalcio akumuliatorias reikia
> aukštesnės krovimo įtampos.
>


--------------------------------------------------------------------------------


> Rekomenduojama akumuliatoriaus krovimo itampa
>
> Pagal grafika is
> "Automotive Electric/Electronic Systems", Second Edition, Robert Bosch 
> 1995
> Saltinis http://www.landiss.com/battery.htm
>
> t, 'C U min U max
>
> 100 13.46 14.06
> 80 13.71 14.22
> 60 13.94 14.38
> 40 14.19 14.55
> 25 14.35 14.67
> 20 14.39 14.74
> 15* 14.43 14.80
> 10* 14.47 14.86
>  5* 14.51 14.92
>  0 14.54 14.98
> -5* 14.59 15.04
> -10* 14.63 15.11
> -20 14.72 15.24
> -40 14.87 15.43
>
> *paskaiciuota naudojant tiesine interpoliacija tarp artimiausiu zinomu 
> tasku
>
> Priklausomybe -40'C...25'C tiesine, galima paskaiciuoti taip:
> U min = 14.551 - 0.00797 * t
> U max = 14.971 - 0.01159 * t
>
> Priklausomybe 25'C...100'C tiesine, galima paskaiciuoti taip:
> U min = 14.67-0.0120 * t
> U max = 14.88-0.0082 * t
>