<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div class="moz-cite-prefix">2013.05.07 23:53, Laimis rašė:<br>
</div>
<blockquote cite="mid:kmbpjh$913$1@trimpas.omnitel.net" type="cite">bet
todėl, kad va tokie tarpininkai tuo atsainiai naudojasi ir tavo
asmens duomenys (a.k., vardas pavardė ir t.t.) potencialiai ir
realiai vaikšto net be tavo sutikimo ir žinios bala žino kam
(kokioms draudimo bendrovėms). O tai jau yra aiškus ir didelis
pažeidimas.
<br>
</blockquote>
<br>
Pažeidimas ne toks ir didelis, nes tos kontoros, kurioms vaikščiojo
duomenys, pačios yra įsiregistravusios ir duomenų valdytojais, ir
turi sutartis su Regitra. Tai kur čia objektyviai yra asmens duomenų
apsaugos pažeidimas? Tai tik formalumas.<br>
Jokie tikri asmens duomenys (ne automobilio) publikuojami edrauda.lt
puslapyje nebuvo.<br>
<blockquote cite="mid:kmbpjh$913$1@trimpas.omnitel.net" type="cite">Jei
skaitei atidžiai tą nutartį, tai turėjai suprasti, kodėl Regitra
po šio teismo sprendimo (ir išaiškėjusių aplinkybių, pažeidimų)
nebenori teptis su tokiais tarpininkais ir veikiausiai kiek
susigūžė ir dėl savo didesnės atsakomybės tuos duomenis teikiant
(ateityje duomenis teiks).
<br>
</blockquote>
<br>
Jei būtum skaitęs tą nutartį, tai būtum radęs vietą, kur teismas
išaiškina kas yra asmens duomenys ir kodėl automobilio numeris
laikomas asmens duomenimis. Teismas grubiai pažeidžia savo
kompetenciją ir ES direktyvas prilygino reglamentams ir jas ėmėsi
taikyti tiesiogiai, lyg tai būtų į LT teisę perkelti teisės aktai. <br>
Direktyvos nėra tiesioginio taikymo dokumentai, kas man jau ne kartą
buvo sakyta tų pačių teismų ir Seimo kontrolieriaus, kai bandžiau
užginčyti kodėl teismai ir ginčų komisijos nepriima el. parašu
pasirašytų dokumentų. Atsakymas paprastas – teismų įstatymuose toks
pasirašymo būdas nenumatytas, o el. parašo įstatymas ir ES
direktyvos jiems nerūpi. <br>
<br>
Mane stebina, kad teismas apskritai neuždraudžia automobilių
numerių, nes gyvai pamačius automobilį dažnai galima pamatyti ir jo
spalvą bei vairuotoją su keleiviais, paieškojus autopliuse galima
rasti panašių automobilių kainas ir iš to nustatyti savininko
išlaidas jo transporto priemonei.<br>
Kokią prasmę turi draudimas Regitrai skelbti automobilio technines
charakteristikas, kai neuždrausta matyti valst. nr, o KET net liepia
juos naudoti ir laikyti švarius bei įskaitomus?<br>
<br>
Aš rimtai matau poreikį kreiptis į ADA, kad uždraustų NT verčių
žemėlapius, adresų registrus, Google StreetView būtent šios teismo
nutarties suformuotos praktikos pagrindu.<br>
<br>
Kas netingite, galite pasigrožėti teismo argumentais:<br>
-------------<br>
<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_txthtml" class="plain_text">
<p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt;
margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Kiek
tai susiję su automobilio valstybinio numerio, kaip
identifikatoriaus, naudojimu pažymėtina, kad pareiškėjas
nesudarė prielaidų gauti šiuos duomenis savo svetainė</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">je,
taigi, vien tai, kad asmuo, panaudojęs lengvai prieinamą
identifikatorių - automobilio valstybinį numerį, jį gali
panaudoti, savaime netraktuotina kaip Įstatymo pažeidimas.
Kita vertus, kaip minėta, panaudojus šį </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">identifikatorių,
interneto tinklapyje </span><span style="font-family:'Times
New Roman'; font-size:12pt; ">pateikiami duomenys</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">
(automobilio modelis, automobilio pagaminimo metai, geriausią
draudimo paslaugos kainą siūlančios draudimo bendrovės
pavadinimas)</span><span style="font-family:'Times New Roman';
font-size:12pt; ">, kuriuos gali matyti automobilio valstybinį
numerį įvedęs asmuo.</span></p>
<p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt;
margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Įstatymo
2 straipsnio 1 dalyje pateiktas asmens duomenų apibrėžimas: </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">asmens
duomenys</span><span style="font-family:'Times New Roman';
font-size:12pt; "> – </span><span style="font-family:'Times
New Roman'; font-size:12pt; ">bet kuri</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">
informacija, </span><span style="font-family:'Times New
Roman'; font-size:12pt; ">susijusi su fiziniu asmeniu</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> –
duomenų subjektu, kurio tapatybė yra žinoma </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">arba
gali būti tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyta pasinaudojant
tokiais duomenimis</span><span style="font-family:'Times New
Roman'; font-size:12pt; "> kaip asmens kodas, vienas arba keli
asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, psichologinio,
ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai.</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><a
name="pmenu"></a><span style="font-family:'Times New Roman';
font-size:12pt; ">Iš esmės analogiškas asmens duomenų
apibrėžimas yra įtvirtintas ir 1995 m. spalio 24 d. Europos
Parlamento ir Tarybos direktyvos </span><a name="pn4_4"></a><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">95/46/EB
(</span><span style="font-family:'Times New Roman';
font-size:12pt; font-style:italic; ">toliau – Direktyva 95/46</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt;
font-style:italic; ">/EB</span><span style="font-family:'Times
New Roman'; font-size:12pt; ">) dėl asmenų apsaugos tvarkant
asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo </span><a
name="n4_5"></a><span style="font-family:'Times New Roman';
font-size:12pt; ">2</span><a name="pn4_5"></a><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">
straipsnio a dalyje, kur numatyta, kad asmens duomenys reiškia
bet kurią info</span><span style="font-family:'Times New
Roman'; font-size:12pt; ">rmaciją, susijusią su asmeniu
(duomenų subjektu</span><span style="font-family:'Times New
Roman'; font-size:12pt; ">), kurio tapatybė yra nustatyta arba
gali būti nustatyta; asmuo, kurio tapatybė gali būti
nustatyta, yra tas asmuo, kurio tapatybė gali būti nustatyta
tiesiogiai ar netiesiogiai, </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">ypač</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">
pasinaudojus nurodytu asmens identifikavimo kodu arba vienu ar
keliais to asmens fizinei, fiziologinei, protinei, ekonominei,
kultūrinei ar socialinei tapatybei būdingais veiksniais.</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">
Kadangi Įstatymo nuostatomis, be kita ko, siekiama įgyvendinti
Direktyvą 95/46/EB (žr. Įstatymo priedą), Įstatymo turinys
turi būti aiškinamas atsižvelgiant į Direktyvos 95/46/EB
turinį ir jos aiškinimo praktiką. </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Šios
Direktyvos 29 straipsnio pagrindu įsteigtos 29</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">straipsnio
duomenų apsaugos darbo grupės 2007 m. birželio 20 d. Nuomonėje
4/2007 dėl asmens duomenų savokos </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">nurodyta,
kad Direktyvoje įtvirtintas asmens duomenų apibrėžimas rodo
Europos teisės aktų leidėjo ketinimą taikyti plačią asmens
duomenų sąvoką, taip pat nurodyta, kad ši sąvoka turi būti
aiškinama atsižvelgiant į Direktyvos tiksl</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">ą -
saugoti fizinių asmenų pagr</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">indines
teises ir laisves, visų p</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">i</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">rma jų
privatumo teisę tvarkant asmens duomenis. Minėtoje nuomonėje
taip pat nurodyta, kad kai kuriais atvejais iš duomenų gaunama
informacija pirmiausiai yra susijusi su objektais, o ne su
asmenimis. Tie objektai paprastai kam nors priklauso, jiems
asmenys gali daryti tam tikrą poveikį arba jie gali daryti tam
tikrą poveikį asmenims, taip pat objektai gali būti fizine ar
geografine prasme artimi asmenims arba kitiems objektams.
Tokiais atvejais galima laikyti, kad informacija su tais
asmenimis arba objektais susijusi netiesiogiai. </span></p>
<p style="margin-bottom:0pt; margin-left:0pt; margin-right:0pt;
margin-top:0pt; text-align:justify; text-indent:36pt; "><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">Teisėjų
kolegija pažymi, kad, įvertinus Įstatymo 2 straipsnio 1 dalį,
aptariami duomenys<b> (automobilio valstybinis numeris, a</b></span><b><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">utomobilio
modeli</span></b><b><span style="font-family:'Times New
Roman'; font-size:12pt; ">s, automobilio pagaminimo metai</span></b><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "><b>)
laikytini asmens duomenimis, nes netiesiogiai gali būti
siejami su konkrečiu asmeniu - atitinkamo automobilio
savininku. </b>Todėl darytina išvada, kad šiuo aspektu
atsakovo argumentai dėl Nurodymo rezoliucinės dalies 2</span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; "> </span><span
style="font-family:'Times New Roman'; font-size:12pt; ">punkte
esančio įpareigojimo taip pat pagristi.<br>
--------------------<br>
</span></p>
</span><br>
</body>
</html>