Tema: Re: stapdžiai
Autorius: MindX
Data: 2011-02-16 01:27:59
Stabdymo esmė ne blokavime. Jei užblokuosi ratus (kas ganėtinai sunku prie didesnių greičių), nestabdysi, o slysi. Iš pradžių slystančios padangos kažkiek stabdys, po to kai viršys darbinę temperatūrą (visa stabdymo energija atiduodama per mažytį sukibimo su keliu paviršių), nustos ir tai daryti, "plauksi" ant besilydančios gumos sluoksnio, o ne stabdysi.
Jei nori stabdyti normaliai, automobilis kinetinę energiją turi atiduoti per stabdžius, išlaikydamas padangų sukibimą su keliu. Didžioji automobilio kinetinės energijos dalis (grubiai E=mv^2/2) turi būti išskaidoma šilumos pavidalu per stabdžių kaladėlių / diskų paviršių, išlaikant optimalų kelio/padangos sukibimą, kuris yra ~4:3 gatvinėms padangoms. Išskiriamos šilumos kiekis yra proporcingas greičio kvadratui, todėl norint efektyviai sustot nuo 250 iki 0, reikia "ceramic brakes"

"dweller" <jou@mail333.com> wrote in message news:ijefga$li7$1@trimpas.omnitel.net...
> paskutinį topgear pažiūrėjus įdomu pasidarė - dėl ko skaitosi kad visokie "ceramic brakes" geriau stabdo?
> gi belekokie stabdžiai gali užblokuot ratus, tai stabdymas iki užblokavimo jau žmogaus reikalas ir fizika nebetrukdo?