Tema: Re: kaipi isnaikinti rukalu kvapa?
Autorius: Andrius
Data: 2010-03-02 19:29:10

> Ir kodel gi jis kenkia?

1. "Įkvėptas ozonas veikia kvėpavimo takų ir nervų sistemas, sukelia kvėpavimo sutrikimus, nuovargį, galvos skausmą. Šie požymiai dažnai pasireiškia jauniems žmonėms. Todėl, pvz., Los Andželo (JAV), kuriame ozono koncentracija dažnia būna didelė, moksleiviai neina iš mokyklų pastatų į lauką, jei ozono koncentracija pasiekia 0.000024%. Ozonas kenkia ir augalams, nes išberia jų lapus ir
lėtina augimą. Daugiausiai požeminio ozono susidaro dėl automobilių      išmetamųjų dujų - azoto, siedos oksidų, anglies monoksidų. Ozono susidarymą taip pat įtakoja ir anglies monoksidas. Beje, įkvėptas į plaučius, jis susijungia su hemoglobinu ir neleidžia pernešti deguonies."
http://www.bef.lt/chemines_medziagos/cheminis_kokteilis.php?&m=1173859364

2. http://ec.europa.eu/environment/youth/air/air_ozone_problems_lt.html

:)