Tema: Re: [Q] ORBITOS ELEMENTU NUSTATYMAS {139kilobaitai}
Autorius: polaris
Data: 2010-03-25 15:20:12
Nelabai žiūrėjau, kas ten prikabinta, šiaip žvaigždinis laikas
skaičiuojamas maždaug taip:

GMST = 18.697374558 + 24.06570982441908 * D

GMST - Grinvičo žvaigždinis laikas dešimtainėm valandom, D - dienos (su
dešimtaine trupmena), prabėgusios nuo 2000 sausio 1, 12h UT. Jei į
praeitį - neigiamas skaičius. Iš gauto rezultato atiminėjam po 24, kol
gaunasi <24. Su šia formule gaunama paklaida 0,1 sekundės per šimtmetį.
  Tas skaičius 24,0657... yra žvaigdinių valandų skaičius saulės paroje
(Žemė apsisuka žvaigždių atžvilgiu truputuką greičiau).

Dėl vienetų - šiaip jau laiko vienetas yra sekundė, bet jei tai surišta
su kampais, išreikštais valandom, tada valandas (paverstas, žinoma, į
dešimtaines trupmenas) verčiam į radianus (1h = 15°).