Tema: Re: systemd
Autorius: Laimis
Data: 2016-02-05 01:43:36
> Jeigu kliūna tik sintaksė, tai reiškia persiorientavimas jau pavykęs...
> Aš gi suku galvą, kodėl mano rc.local skriptai (ir kt.) nebeveikia:
> pasirodo suknisa reikalą tas paralelizmas, kai tam tikri kernelio
> moduliai dar neužkrauti, o systemd jau rc.local leidžia.

Nu tu jofana, koks jovalas. Ir kur aš buvau, kai syadmin'ai rant'ino
prieš metus-kelis ant systemd...
Ryškiai kažkam ten negera buvo tokį kompleksiškumą įvedant ir dar
teigiant, kad tai nėra kompleksiška/komplikuota...

Vien jau ką reiškia perteklinė aibė vietų iš kur jis traukia
konfigūracijas, kurios dar gali būti visiškai neakivaizdžiai, painiai
override'intos.

Pavyzdžiui. Kaip normalus, oldskūlinis user'is žiūriu į /etc/systemd,
kaip į centrinę/server-wide vietą, kurioje turėtų būti konfigūracijos.
Tekstiniai failai, kurių turinį skaitau ir suprantu tiesiogiai,
akivaizdžiai.

Bet gi ne, tų išbarstytų vietų, iš kur systemd augmentuotai susirankioja
viską, yra net trys (jei tik kas nesugalvojo nustatyti $SYSTEMD_UNIT_PATH):
/etc/systemd/system	Local configuration
/run/systemd/system	Runtime units
/usr/lib/systemd/system	Units of installed packages

Negana to, dar gali būti .d katalogai, kurie visiškai neakivaizdžiai
override'ina failų turinį.

/etc/systemd/* matau symlink'intą (į /lib/systemd) rc-local.service.
Tačiau /lib/systemd dar gali būti rc-local.service.d katalogas, kurio
..conf failai override'ina rc-local.service turinį.
Taigi, skaitau konfigūraciją, matau vieną, aiškų turinį, bet dar turiu
žinoti ir prisiminti (niekada negaliu būti tikras, kad tai ką skaitau ir
redaguoju, yra aktualu), kad jį gali visiškai pakeisti kiti failai iš
visiškai kito katalogo. Tiesiog kratinys, košė.

Net jei dabar išsiaiškinau hierarchiją, tai garantuotai pamiršiu po
kelių savaičių-mėnesių (ne dažnai reikia ten lysti) ir vėl painiava
boot'ines konfigūracijas tvarkyti.

p.s. Yra dalykų, kurie systemd tikrai geri/pažangūs, tačiau neapleidžia
jausmas, kad sistema, kuri turėjo (ir galėjo) būti paprastesnė už
sysvinit tokia visiškai netapo.

p.p.s Gerai, kad bent jau Debian'as paliko sysvinit'inio boot'o
alternatyvą/galimybę...