Tema: Re: Skausmas krutineje
Autorius: RaR
Data: 2013-09-16 11:37:47
On 2013.09.16 10:20, Alee wrote:
> aš ir nesakiau, kad liesa jautiena kažkuo bloga. O va kvietinės
> bandelės + jautienos mix'as jau nėra toks jau gėris kaip manai.
> Pradedant tuo, kad mitybos prasme, krakmolingi angliavandeniai
> neturėtu būti valgomi kartu su baltymais, nes virškinimo sistemai
> tenka pavargti iš peties, kad tokį maistą apdorotų ir pasisavintų (iš
> esmės, sumuštinis, kokiam formate jis bebūtų - nėra geras dalykas),
> baigiant tuo, kad ta kvietinė bandelė turi aukštą glikeminį indeksą
> (krūvis kasai).

Dėl tų angliavandenių su baltymais - tai čia vienas iš tų kažkieno
išsamprotautų mitų. Negirdėjau, kad šią teoriją būtų patvirtinę kažkokie
rimti tyrimai. Jeigu turi nuorodų į mokslinius straipsnius - pateik
nuorodas. Visa kita man - bobučių pasakos, kurių dalis gali kažkada
pasirodyti teisingos, bet dauguma - ne.

> [...]
> vartoti kuo įvairesnio, bet pabandyk iš šalies pastebėti iš ko
> susideda statistinio lietuvaičio racionas ir pamatysi, kad net junk
> fooda valgant tik retkarčiais, vienareikšmiškai daugiausia suvalgoma
> yra greitai pasisavinamų angliavandenių (duona, bandelės, makaronai,
> bulvės, pyragai ir kt. saldumynai) ypač mažai vietos paliekant
> sveikiems riebalams. O paskui taip ir užauga diabetikų ir chroniškų
> ligonių karta, kurie link senatvės tampa priklausomi nuo saujos
> tablečių kasdien, tapdami idealiais farmacininkų klientais.

Kažkokią dalį ligų sukelia mitybos ypatumai, maisto pasirinkimas tampa
dar svarbesnis kai jau turi kažkokį negalavimą. Bet didžiąją dalį ligų
sukelia ne dieta, jos didžiausia dalimi nulemtos tavo genų, dalis
atsiranda dėl įvairių infekcijų ir kitų aplinkos veiksnių. Kas liečia
diabetą, tai senatvinio rizika koreliuoja su nutukimu, bet kad jį
nulemtų vienoko art kitokio maisto vartojimas, kiek tempia mano žinios,
įrodymų ar net rimtų hipotezių nėra. Dėl jaunatvinio diabeto, tai buvo
aptikta koreliacija tarp jo ir karvės pieno vartojimo ankstyvoje
kūdikystėje, bet kiek įrodytas priežastinis ryšis, sunku pasakyti.

> Kas dėl pačių gydytojų, mano nuomone nėra čia kažkokių didelių
> sąmokslo teorijų, tiesiog nereikia pamiršti, kad tie gydytojai irgi
> kažkada buvo studentai ir jų medicinos žinių bagažą formavo tai ką jie
> gavo savo mokslo įstaigoje ir praktika ligoninėje. O čia jau didžiulę
> įtaką turi tie patys farmacininkai, finansuojantys tuos plataus masto
> tyrimus. Kitaip tariant, radus pilve kirmėlių, gydytojas duos gerti
> Pirantelio ar Vermoxo, o ne pelynų, nes jis taip buvo mokytas.

Radus pilve kirmėlių duos gerti ne pelynų o tablečių vien jau dėl to,
kad jeigu pelyne ir bus tų pačių aktyvių medžiagų, jų koncentraciją
namudiniame ekstrakte labai sunku kontroliuoti, be to pelyne bus įvairių
papildomų medžiagų. Gryname preparate aiškiai žinoma aktyviųjų medžiagų
koncentracija, o kokia ji veiksminga ir sukelia mažiau šalutinių
poveikių nustatyta klinikiniais tyrimais. Kažkodėl vietoje penicilino
niekas nesiūlo valgyti pelėsių, nors tas penicilinas iš jų skiriamas.

Labai klaidinga manyti, kad bet kokius augalus galima vartoti bet kada
ir bet kokiomis dozėmis. Juk augalai ir grybai, negalėdami nuo savo
plėšrūnų ir kenkėjų pabėgti, sintetina daugybę antrinių metabolitų
(medžiagų, kurios yra nebūtinos jų išgyvenimui), nuodingų tiems
organizmams, pritraukiančių juos ar keičiančių jų fiziologiją. Netgi
mums įprasti vaisiai ir daržovės turi tų kenksmingų medžiagų (dėl
mechanizmų, į kuriuos čia nepradėsiu gilintis, dabar jau manoma kad
būtent tos medžiagos, o ne vitaminai ar antioksidantai sukelia kai
kuriuos naudingus mums poveikius), o jų nevalgomos dalys (kurių augalui
reikia pačiam, o ne privilioti sėklų išnešiotojus) dažnai turi tokią jų
koncentraciją, kad galima lengvai jomis apsinuodyti ir netgi
nusinuodyti, kai kurie iš jų yra mutagenai ar karcinogenai. Dauguma
vaistų pirmą kartą yra išskirti iš augalų ir grybų, kai kurie iš jų
skiriami ir dabar, nes neišmokta jų susintetinti arba sintezė yra per
brangi, o tie vaistai, jeigu jie veiksmingi prieš kažką, dažnai kažkam
kitam gan smarkiai kenkia.

> Iš asmeninės patirties - prakeikiau ta dieną, kad atėjau pas gydytoją
> dėl refliukso (bendrąja prasme buvau apysveikis vaikis) :) Paskirtas
> "gydymas" įsuko į tokią negalavimų karuselę, kad pasekmes srebiu iki
> šiol ir turbūt srėbsiu dar labai ilgai.

Deja, iš asmeninės patirties dažnai negali padaryti teisingų išvadų.
Nežinau, teisingai ar neteisingai tave ta gydytoja gydė, kokia jos
kvalifikacija, bet kontrolės taigi nebuvo. Tu manai, kad tas gydymas
tave įsuko į negalavimų karuselę, bet neturi jokių įrodymų, galbūt be to
gydymo būtų tas pats arba negalavimai būtų dar rimtesni. Tai tam ir
reikalingi klinikiniai tyrimai, kad įvertintų efektą statistiškai.

Aišku, tave galėjo gydyti teisingai, bet tau galėjo nepasisekti, nes tu
patekai į tą mažumą, kuriai aprobuotas gydymas nepadėjo arba netgi
pakenkė. Žmonės yra labai skirtingi, skirtingi ir jų negalavimai, o
nustatytas gydymas paprastai yra vienas vienai ligai. Šiuo metu jau
judama link personalinės medicinos, kur gydymas parenkamas atskirai
individualiems pacientams, bet netgi ir toli šioje srityje pažengus
mokslui, į sveikatos apsaugos sistemą jis ateis lėtai, nes reikia
daugybė tyrimų, kad įvertinti tavo individualaus organizmo ypatybes, o
tai kainuoja. Be to, toks gydymas reikalauja ir daug daugiau žinių iš
gydytojo, nes vieni simptomai->vienas gydymas vista į vieni
simptomai->dešimtys, šimtai gydymų, priklausomai nuo paciento organizmo
ypatybių.