Tema: Re: Kuo skiriasi treniruočių bateliai nuo bėgimo?
Autorius: Vilda
Data: 2009-12-31 11:47:47
bullka wrote:
> Tai va aš irgi taip galvojau. Bet kadangi į lauką neisiu su jais.. tai
> gal in doors'am galima ir imti bilekokius kitokius.
>
> Tiesiog buvo įdomu.. kuom bėgimo bateliai yra kitokie nei ne bėgimo.
>
> PS: treniruočių bateliai man pasirodė 2x brangesni, nei bėgimo. Tad
> spėju bet kokiu atveju imsiu bėgimo :D

Turiu išsisaugojus vieną tokį straipsnį apie treniruočių batelius, tai
jame rašoma:

Avalynė bėgiojimui
Bėgimui skirti bateliai turi itin puikiai pritapti prie individualių
pėdos linkių, kad judant koja neslidinėtų batelio viduje ir apkrovos
pasiskirstytų vienodai. Šiuo metu, užtikrinant stabilumą, kai kurie
bateliai gaminami su kojine, įsiūta batelio viduje. Tamprios medžiagos
kojinė tvirtai apgaubia koją, neleisdama jai slidinėti.Bėgimui skirti
bateliai būtinai turi lankstytis ties ta vieta, kur pirštai jungiasi su
pėda.Bėgant skirtingus atstumus taip pat reikalingi skirtingi bateliai.
Bėgant ilgas distancijas paprastai žemę paliečiame užkulniu, o trumpų
nuotolių bėgime – kojų pirštais. Tokiu atveju ilgų distancijų bėgimui
pravers labai lengva avalynė patvaresniu padu, turinti gerai smūgius
sugeriančias pagalvėles po padu bei įtvarus vidurinėje pado dalyje,
neleidžiančius judėti viduriniesiems pėdos raumenims. Trumpiems
nuotoliams skirtuose bateliuose aktualesnės bus pirštų dalyje įtaisytos
minkštos apsauginės pagalvėlės ir atsispyrimą pagreitinantys dygliukai
išorinėje batų pusėje.

Teniso bateliai
Kiek kitokie reikalavimai keliami tenisui skirtiems bateliams. Jie turi
užtikrinti tinkamą sukibimą su danga, išsiskirti priekinei pėdos daliai
skirtomis apsaugomis ir guminiu padu. Dažni judesiai nuo vieno pėdos
krašto prie kito reikalauja, kad bateliai užtikrintų šoninį stabilumą –
tvirtai apgaubtų koją ir neleistų jai pakrypti, siekiant išvengti
čiurnos nikstelėjimų.

Krepšiniui skirti bateliai
Paprastai jie gaminami aukštesniu aulu, siekiant sulaikyti
netaisyklingos krypties kojos judesius bei stengiantis apsaugoti
žaidėjus nuo čiurnų nikstelėjimų, sausgyslių raiščių traumų ir kojos
kryptelėjimų, tačiau pastaruoju metu žaidėjai, ypač mažesnio ūgio bei
svorio, pradeda dėvėti ir batelius žemu aulu. Neslidžios ir su danga
gerai sukimbančios puspadžio medžiagos turi užtikrinti stabilumą bei
saugoti pėdas, kad šios „neatsidaužytų“ į kietą aikštelės dangą. Todėl
labai svarbu, kad į krepšinio batelių padą būtų įmontuotos atitinkamos
oro pagalvės, kurios gali būti matomos arba paslėptos, arba atitinkamos
konstrukcijos spyruokliuojantis padas, taikomas ypač didelio svorio
žaidėjams.