Tema: Re: Autorinių teisių apsaugojimas
Autorius: Laimis
Data: 2012-01-19 19:04:08
ejs rašė:

> priklauso nuo rašytojo statuso.
> Kaip taisyklė, darbas kaip kūrinys yra institucijos nuosavybė. Autoriaus
> teisės išlieka tiek, kiek neprieštarauja sutarčiai tarp Autoriaus ir
> institucijos.
>
> Ergo:
> 1. studentiški moksliniai darbai yra institucijos nuosavybė;
> 2. mokslinį etatą užimančių asmenų moksliniai darbai yra institucijos
> nuosavybė;
> 3. pedagoginį etatą užimančių asmenų moksliniai darbai yra institucijos
> nuosavybė tik tuo atveju, kai autorius tai aiškiai nurodo darbe;
> [...]

Keletas pastabų.
Kalbant apie nuosavybę turimos omenyje  autoriaus *turtinės* teises. Gal
tai ir akivaizdu, bet...
Autoriaus neturtinės teisės (autorystė platesniąją prasme; ir gal net
labiau ta prasme, kuri aktuali klausėjui) niekam nepereina. Klausimas
tik kaip įrodyti/pagrįsti autorystę ir kokiu būdu būtų bandoma tą
autorystę nusavinti? Plagijuoti? Esminis natūralios apsaugos būdas jau
buvo paminėtas: viešas *publikavimas* žurnaluose, kituose leidiniuose.
Dar turbūt būtų galima pasitelkti fakto teisinį
užregistravimą/pagrindimą (net nežinau: advokatas, notaras).
Kita vertus, turtinės autoriaus teisės pereina institucijai tik ribotam
laikotarpiui (5 metai), nebent sutartyje išskirtinai nurodyta kitaip (LR
ATGTĮ 9.2):
http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=417078

Ar visose mokslo įstaigose, 1-4 atvejais _sutartyse_ be išimties,
vyraujančiai yra punktas apie besąlyginį turtinių teisių perdavimą visam
laikui? Stipriai abejoju...