Tema: Re: elektroninis parasas ant fakturos
Autorius: Simas J
Data: 2009-01-12 23:43:52
On Sun, 11 Jan 2009 17:36:00 +0200, "unknown"
<unknown@unknown.address.net> wrote:

> [...]
>pasirašantis asmuo, sertifikatui sudaryti jis perduoda parašo tikrinimo
>duomenis sertifikavimo paslaugų teikėjui.
>
>tai vadinasi, as galiu pasigaminti pats ta parasa ir ji naudoti fakturose,
>perdaves savo klientams viesaji rakta (public key), kad jie galetu
>patikrinti dokumento autentiskuma.
>
>a) Klausimai kyla kai pas klienta atsiranda kitokia faktura, negu pas mane,
>pvz., skiriasi sumos fakturose pas mane ir pas klienta. tokiu atveju reiktu
>patikrinti paraso autentiskuma, o kas jei abiejose fakturose parasai yra

Nelabai aiškus klausimas - iš kur pas klientą pasirašyta faktūra su
kitais skaičiais? Nori pasakyti, kad jis savarankiškai "pasitaisė"
sąskaitą? Tai neįmanoma. Elektroniniis parašas užtikrina pasirašyto
dokumento vientisumą - jei pakeičiamas dokumento turinys, parašas
nebeatitinka dokumento.
O jei tu išrašei dvi faktūras ir pasirašei, tai ir yra dvi faktūros.

>b) kaip suprantu, pirkejus reikia priversti reguliariai tikrinti ar jiems
>israsyta faktura, o trecioji salis, siuo atveju, e-faktura.lt butu tuo
>asmeniu, kuris nesaliskai galetu patvirtinti, kad pardavejas idejo faktura
>tam tikra diena, o pirkejas pasieme kita diena. Jei tokios treciosios salies
>nebutu, tai pirkejui visada lieka galimybe tvirtinti, kad fakturos negavo.
>
>Tai iseina, kad beveik privaloma naudotis tarpininko paslaugomis, norint
>irodyti fakturos gavima ar ne?

Jei nori užtikrinti faktūros gabvimo laiką yra du būdai - vienas
naudotis trečiųjų šalių paslaugomis, kitas - kad klientas gavęs
pasirašytų savo el. parašu.

Trumpiaus sakant: viskas kaip ir su paprastais parašais.