Tema: Re: skolos lazas giminaiciams?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-06-26 17:33:51
Kokia apimtimi yra suprantama "jais rūpintis"? Gal kas LAT išaiškinimą nurodys šia tema?
Taip pat, CK profai paaiškinkit, kodėl 3.205 str, esančio skyriuje "turtinės ... pareigos", normos laikytinos "susijusiomis su asmeniu" pagal 6.68.3 sampratą?
Apie asmenines teises ir pareigas kalba XI skyrius, o ne XII skyrius.

Nu, aš rimtai. :) Netiesioginiai ieškiniai labai jau silpnai LR naudojami. Paaiškinkit.

XII skyrius

 Turtinės vaikų ir tėvų tarpusavio teisės ir pareigos

Antrasis skirsnis
Vaikų ir tėvų tarpusavio išlaikymo pareigos

3.205 straipsnis. Pilnamečių vaikų pareiga išlaikyti savo tėvus

1. Pilnamečiai vaikai privalo išlaikyti savo nedarbingus ir paramos reikalingus tėvus ir jais rūpintis.

2. Išlaikymas mokamas vaikų ir tėvų tarpusavio susitarimu arba pagal tėvų ieškinį teismo sprendimu priteisus išlaikymą iš vaikų.

3. Išlaikymas mokamas (priteisiamas) nustatyta pinigų suma, mokama kas mėnesį.

4. Išlaikymo dydį nustato teismas, atsižvelgdamas į vaikų ir tėvų šeiminę bei turtinę padėtį, taip pat kitas bylai svarbias aplinkybes. Teismas, nustatydamas išlaikymo dydį, turi atsižvelgti į visų pilnamečių to tėvo (motinos) vaikų pareigą išlaikyti tėvus, neatsižvelgiant į tai, ar ieškinys dėl išlaikymo priteisimo pareikštas visiems vaikams ar tik vienam iš jų.

XI skyrius

 TĖVŲ TEISĖS IR PAREIGOS VAIKAMS

Trečiasis skirsnis
Asmeninės tėvų teisės ir pareigos