Tema: Re: sveikasvaikas.lt ir gamintoju pasipriesinimas
Autorius: Cube
Data: 2009-04-23 13:34:21
Simas V. wrote:
> kaip vertinat sia situacija? turi kokiu nors sansu gamintojai ivykius 
> pakreipti sau naudinga likme?

Matosi, kad tie laiskai daugiau skirti pagasdinti, pritempinejant net 
straipsnius, neturincius nieko bendro. Sakyciau, ten yra tik vienas 
dalykas, ant kurio butu galima uzsikabinti ir kuri tu pats galetum 
aiskiau isskirti.

Kai kalbame apie neteisinga informacija, pirmas klausimas - tai yra 
faktas ar nuomone. Faktai (produktu sudetis, priedu aprasymai) turi buti 
teisingi, ir jiems galioja visi isvardinti reikalavimai, taciau pas tave 
jie ir yra teisingi (bent jau gamintojai nenurode ne vieno klaidingo 
fakto - kad saltiniai ne ES, anglu kalba, sunkiai suprantami ir 
panasiai, nedaro ju klaidingais), todel didziaja dali ju rasliavos 
galima mesti i siuksliu deze.

O nuomone pagal prigimti jau yra subjektyvi ir tokia ir turi buti. Ir 
subjektyvios nuomones pareiskima tau garantuoja visa eile teises aktu, 
pradedant konstitucija, baigiant tuo paciu visuomenes informavimo 
istatymu (2 str. 33 d.). Tu gali prie produktu pateikti vertinimus 
pagristus absoliuciai subjektyviais kriterijais, pavyzdziui kiek jie tau 
asmeniskai yra skanus, ir busi teisus.

Taciau tavo atveju iskyla neaiskumas del tu prie produktu dedamu 
simboliuku. Dabar faktiskai tai yra tavo subjektyvus ivertinimas, nes 
tokie dalykai kaip "Abejotinas", "Vengtinas" nera tiksliai pamatuojami, 
o taip pat gali buti skirtingai vertinami atskirose salyse ar skirtingu 
saltiniu. Taciau vartotojui, pagal informacijos pateikimo buda, gali 
susidaryti ispudis, kad tai yra oficiali, paremta kazkokiais norminiais 
aktais informacija, ir kad pavyzdziui kazkoks produktas su geltonu 
sauktuku turi draudziamu Lietuvoje priedu, nors taip nera. Todel as 
patarciau tuos vertinimo simbolius aiskiau atskirti. Arba padaryti 
grynai objektyvu pozymi (priedu neturi, turi, turi draudziamu), prie 
kurio niekaip negalesi prikibti, kad jis neteisingas ar klaidinantis, 
arba grynai subjektyvu (pavyzdziui: visiskai sveikas, nelabai sveikas, 
nesveikas) ir paciame pirmame puslapyje aiskiai pazymeti, kad produktu 
simboliai parodo subjektyvu sveikasvaikas.lt produkto sveikumo 
ivertinima. Bet net ir palikus kaip dabar, gamintoju galimybes ka nors 
irodyti teisme labai miglotos, nes cia tas klaidinimas, jei ir butu, tik 
  netiesioginis ir labai diskutuotinas.