Tema: Re: Moli?gai
Autorius: servisas
Data: 2012-11-06 12:15:41
texnologija tokia.
Moliuga isskobi, nulupi ir supjaustai siaudeliais. Tai yra didziausia
krusliava, nes kietokas jis, ir apvalus, o siaudeliai vistiek tiesus turi
gautis :) Labai plonais neapsimoka, na, kaip bulve fri mcdonalde (cia
gurmanu groupsas, todel mcdonaldo bulviu dydi privalu zinoti). Jei
supjaustysi per plonais, ir uzsikrusi, ir po to labai smulkus isdziuve tie
siaudeliai gausis, jei per stambiais- islis tas moliugo man nepakenciamas
skonis. Taigi siaudo diametras geriau, kad butu kiek mazesnis nei 1 cm.
Tada sudedi siaudus i puoda ir ant ju uzpili 0,7 kg cukraus ant 1 kg moliugu
zagatovkes. Galima ir daugiau pilt, bet po to dziovinant gausis toks kaip
saldainis. Jei maziau pilsi- velgi gali islist moliugu tas blogasis skonis.
SIaip aisku, kad pagal skoni, kaip kam patinka, as dedu butent 0,7 kg.
Nu ir palieki kuriam laikui. Jau po poros  valandu siaudeliai tiesiogine
zodzio prasme plaukios sirupe. Kad greiciau viskas vyktu (ar dar del kokios
priezasties, kurios nezinau), pakaitinu ta visa mase iki kokiu 60-70
laipsniu. Uzvirt gink dieve negalima, nes gausis moliugu kose. Kazkuriuo
momentu, sakykim, nukeles nuo ugnies puoda, dar ispaudi citrinos kazkiek,
pagal skoni, kad sirupas butu ne per rugstus ir citrina jaustus. Galima ir
rugsties citrinos ideti, bet as dedu citrina, gal sveikiau, nezinau. Atvesus
viskam, isgriebi siaudelius i durslioka, pastatai, kad nuvarvetu, galima
pakedent. Tas nuvarvejimas gan svarbus, nes kuo sausesni siaudeliai, tuo jie
maziau sulimpa dziudami.
Na, kai viskas nuvarveje, paimi bleka elektrines orkaites, patiesi kepimo
popieriaus, jei kas turi nelimpancias groteles, tai dar geriau, ir
isdrabstai tuos siaudus visus. Galima ir dziovyklej tvarkingai sudet, bet
irgi tokia puskrusliave gaunas. Tada ikali 50C temperatura ir dziovini. Cia
yra dar vienas svarbus momentas- po kurio laiko, kai jau sirupas ant moliugu
apdziuves buna (na, po 3 valandu), reikia tuos siaudus pakedent. Kitu
atveju, jei leisi jiem sudziut kaip sudrebei, turesi toki viena dideli
siaudu konglomerata, kuri po to bus sunku atskirt. Jei ner ka veikt, po dar
3 valandu gali dar syki pakedent, tiesiog pasklaidai su ranka, kad atliptu
ir nuo popieriaus ir vienas nuo kito ir viskas. Veliau temperatura dar
pakeliu iki ~70 laipsniu, kad greiciau isdziutu.
Taigi man gaunas taip- kokia 18 val supjaustau ir uzpilu cukrum, 21 val
sudedu dziut, 24 val pries eidamas miegot pasklaidau ir temperatura pakeliu,
ryte 7 atsikelus jau viskas buna isdziuve.
Taip pat kaip gamybos atlieka (kaip fosfogipsas Kedainiuose) lieka tasai
sirupas. Aiskaus panaudojimo jam nesugalvojau, karta pyliau i rugsciu
obuoliu sultis, pries uzkonservuodamas, dabar is vis ji pati uzkonservavau.
Jis visai neblogo skonio, atskiedus vandeniu geralas visai geras gaunas, tik
blogiausiai, kad man tiek jo nereikia, kiek atlieka :) Gal kokia samane eitu
isvaryt ar ka, nezinau.