Tema: Re: zuvies dziovinimas ir parazitai
Autorius: Žemaitis
Data: 2010-04-13 13:14:03
Reikia turėti omenyje, kad blogai išvirta ar neiškepusi žuvis ne tik sukelia
apsinuodijimus, bet gali užkrėsti žmones bei naminius gyvūnus helmintais.
Vos pastebimos žuvies paviršiuje lervutės, patekusios į žmogaus organizmą,
sukelia sunkius susirgimus – opistorchozę ir difilobotrijozę. Dažnai
užsikrečia moterys, kurios ruošdamos žuvį ragauja žalią mėsą. Opistorchoze
užsikrečia ne tik kuojos, sazanai, karšiai, lynai, plakiai, raudės,
žiobriai, bet pasitaiko tarp lašišinių, erškėtinių bei jūrinių žuvų.
Difilobotrijozės sukėlėjų pasitaiko tik tarp plėšrūnų – lydekų, ešerių,
pūgžlių, vėgėlių, lašišų, kiršlių, sykų. Lervutės įsikuria žuvies raumenyse
prie nugaros ir analinio pelekų. Jos labai mažos, todėl pastebėti jas
sunku.Žmogaus organizme kirmėlės greitai vystosi ir jau po 2-3 savaičių
atsiranda ligos simptomai. Opistorchozės atveju – skauda galvą, maudžia po
krūtinkauliu, šokinėja temperatūra. Pilvo skausmai kasdien stiprėja
nepriklausomai nuo pavalgymo. Galiausiai žmogus netenka jėgų.Susirgus
difilobotrijoze, ima pykinti, skauda pilvą, prapuola apetitas, užkietėja
arba pasileidžia viduriai, greitai pavargstama ir suirztama. Abi ligos
išgydomos, jei laiku kreiptis į gydytoją.
Užkrėstą šiais parazitais žuvį galima valgyti, tik gerai ją išvirus ar
iškepus.

Sūdymui ir vytinimui skirtą žuvį reikia laikyti ne mažiau dviejų savaičių
sūriame skystyje.

Taip pat sūdomi ir ikrai. Užšaldytą žuvį reikia bent dvi savaites laikyti 15
laipsnių minusinėje temperatūroje.

Žmonių anisakidozė
Žmogus atsitiktinis šeimininkas, užsikrečia suvalgęs trečios stadijos
lervomis užkrėstą žuvį. Pagautose nugaišusiose žuvyse Anisakis lervos
migruoja iš kūno ertmių į raumenis, dėl ko žmogaus užsikrėtimo pavojus
padidėja. Pirmą kartą registruota 1955 Nyderlanduose. Žmonės viduriavo,
vėmė, pasireiškė pilvo skausmai, o taip pat jie turėjo aukštą temperatūrą.
Nustatyta, kad lervos patekę į jiems nebūdingo šeiminiko kūną turi
tendenciją migruoti į žarnyno sienelę. Gali perforuoti žarnyno sienelę. Yra
Aprašyta ir mirtinų atvejų.

"Termik" <marijus.maceina@durapart.lt> wrote in message
> P.S pas mane atsirado da vienas zmogeliukas kuris labai megsta vobla :)
>

> "Termik" <marijus.maceina@durapart.lt> wrote in message

>>> 2.apie savaite laikiau druskoje
>>> 3.nuploviau