Tema: Re: del oro drekintuvo
Autorius: Joy Division
Data: 2011-11-22 17:13:23

> Tai čia jau riba. RIBA, kuri tikrai ne daugumai (o tikrai mažumai)
> reikalinga ir jau gana draugiška pelėsiams. Dauguma komfortiškai jaučiasi,
> kai RH yra apie/iki ~40%.

Pelesiui atsirasti (kaip kai kuriu vedinimo sistemu puslapiuose skelbiama)
reikia bent jau 70% santykines dregmes (o ir dar papildomu salygu).
Zmogui rekomenduojama 45-55%, prie 40% jau pradeda viskas elektrintis, prie
20-25% sintetine paklode traukiant ja nuo lovos taip kala kad ziezirbos is
akiu pasipila ir ranka trumpam atjungia.

> Nesvarbu, kad ji kondensuojasi ant langų (nors tai, beje, yra pačių langų
> ir/ar jų įstatymo problema; neturėtų kažkaip ypatingai gausiai
> kondensuotis, jei normalūs langai, yra minimali ventiliacija ir lauke
> ne -20-30°C: kai RH ~40%, o kambario oro T ~20°C, rasos taškas yra ~5-6°C,

kai RH 55% rasos taskas jau 11C

> įvertinus dar teisingai įstatyto lango sausinimą konvekcija), nes toks
> kondensavimasis pašalina/surenka kapeikas iš oro. Abejočiau ar bent
> puslitris per parą tokiu būdu iškrenta.

kondensavmasis surenka oi ne kapeikas-
sveriau ir kondensata - vienas du dideli langai vakare duoda apie 300gr
vandens per pora valandu (nu cia kai maistas gaminamas), 16m2 kambario
langai, kuriame padziauti centrifuguoti skalbiniai - per nakti apie 1L
surenka - vat tada tam kambaryje tai tikrai dregna buna..
As kaip megstu sakyti - geriausias oro dziovintuvas - salti langai pro
kuriuos palengva cirkuliuoja patalpos oras (uztraukus langus uzuolaidom
kondensato zenkliai sumazeja)..

> Toks vėdinimas irgi ne išeitis. Jis taip pat momentinis ir jį reikėtų
> daryti kur kas dažniau.
bet toks ir yra rekomenduojamas ir ypac oro laseliniu budu platinamu ligu
profilaktikai - ir kaip rasai - tai reikia daryti daznai

> Tikrai geriau nuolatinė, daugmaž pastovi infiltracija, kas sudaro sąlygas
> tą drėgmę palaikyti/reguliuoti, o ne žaibiški/momentiniai prapūtimai, po
> kurių šviežio oro pakanka tik valandai ar kelioms, o drėgmė šokinėja.

Manau taip ir turi buti - kitu atveju pastovi kaip rasai infiltracija IMHO
galima tik tada kai yra rekuperacija su drekinimu, bet cia tik IMHO nes
tokios sitemos neturiu ir ilgalaikiu bandymu nedariau..

> [...]
> Skaičiuojama, kad reikia *bent* 15 l/s 100 m^2 _plius_ papildomai
> 3.5 l/s kiekvienam asmeniui. Tai 100 m^2 ir dviems žmonėms, per valandą
> gautųsi ~79 kubai šviežio oro; perskaičiavus į oro kaitą, gaunasi kažkas
> ~0,33 karto per valandą.
> Jei pasidarysi šiltnamį (naujas/sandarus namas/butas, langai aklinai
> uždari, nepakankama natūrali trauka, paskaičiuota kitokiai infiltracijai,
> pvz seni mediniai langai vs plastikiniai) ir tik pertrūkiais prapūtinėsi,
> tai tikrai nebus nei labai sveika, nei komfortiška.

apie siltnami sneka ir neina - sneka apie dregme patalpoje - jei jau
pastoviai keiciamas oras - tai ir gal ir padrekinti ji reiketu, nu bent jau
miegamajame..