Tema: Re: FPGA pradzia
Autorius: Tomas D.
Data: 2011-01-31 00:14:10
O as prie sitos temos uzeisiu visai is kito galo nei Levas :) Is tikruju
didelis ACIU jam, nes is dalies itrauke i sita sriti paaukodamas nemazai HW,
kuris visdar garbingai pas mane padetas, bet mano tingumas kabinet laidus
aplink, priverte nusipirkt devboarda. Pasikabinau as ant Xilinxo devboardu
pigumo, nes Altera tuo metu leido (is esmes ir dabar tas pats) brangius
devboardus, o Xilinxo galejai paimt ~100USD, todel nusipirkau Xilinx
Spartan-3E Starter Kit:
http://www.xilinx.com/products/devkits/HW-SPAR3E-SK-US-G.htm
Del kalbos pasirinkimo, tai susiconfuzinau ir pasirinkau VHDL, nors Levas
jei raso, tai Verilogu, destytuvas KTU yra irgi Verilog naudoja.. Vienzo
issokau vienas toks ir tik del to, kad prisiskaiciau apie tupas klaidas
Veriloge, kai ilgesni bus'a iseina priskirt trumpesniam (pvz 10bit duomenu
linija prikabini i 8bit), o erroro jokio nemeta + dasidejo dar tas, kad
VHDL'e paprasciau zhaist su floating point skaiciais, bet man ju kolkas
neprisireike, o tipu keitimas SLV->unsigned ir pan kartais uzknisa.
Toliau apie softa:
N+K komentaru internete, koks shudinas Xilinxo softas. Gal is tikruju taip
ir yra, bet man kaip ganetinai zhaliam kazkokiu super kreivu erroru nebuvo.
Is esmes keletas klaidu buvo ishshoke, bet rasdavau workarounda. Sako su
Altera softu tas nepasitaiko, bet ir Quartusas pateikia savo kabliuku. Bus
dabar praktika Terroj, ten su Altera dirba, gal gausiu kazka paciupinet
placiau :)
Softcore procai:
Xilinxo Microblaze yra tragedija ir bugu kratinys. Kazkaip retai kas ji
naudoja. Jei reikia gero softcore, tai ima Alteros NIOS'a arba i Xilinxo
FPGA sukisha Lattice'o LatticeMico32 softcora (pvz Milkymist projektas).
Del pavyzdziu, i ka galima remtis mokantis:
Yra tokie labai populiarus puslapiai kaip fpga4fun.com arba opencores.org,
juose daugiausia eina Verilog'as, bet kiek paziuriu, tai turbut daugiau nei
puse tu projektu opencoruose bugovi. Yra ir mano vienas su DAC'u, parasytas
VHDL'u, veikia, bet neoptimizuotas :)
Overall:
1. Kalbas turesi moket abi, tai kaip ir jokio skirtumo nuo ko pradet.
2. Kad ir kiek keikia ta Xilinx'a, jis yra FPGA lyderis ir matyt, vienaip ar
kitaip su softo klaidom inzinieriai susitvarko. Kiek prikurta visokio RADAR,
SONAR ar ten pan briedo, tai sunkus projektai visgi ant Xilinxo veikia :)))
3. Realiai tikras kietas inzinierius tau pasakytu: velniop tuos devboardus,
tau ju nereikia. Susiinstaliuoji Quartus'a, ten su juo sulenda ModelSim
Altera Edition ir modeliuoji visa logika tenai. Aisku naujokui visada
smagiau matyt mirksinti LED'a, nei besikalatojancia kreive.

Jei labai domina, pagalvociau apie to devboardo perleidima + dar turiu knyga
"Learning By Example Using VHDL", ten su Nexys 2 FPGA board'u, bet ji LABAI
panasi i maniske, juolab FPGA uzdeti tokie patys.

Sunku viska pasakyt ish galvos, tu geriau klausk kas labiau domina :)