Tema: Re: ar įmanomas filtras bolometriniam termovizoriui?
Autorius: nox
Data: 2009-11-06 23:39:31
Bet kokiuose termovizoriuose temperaturinis diapazonas keiciamas
keiciant matricos integravimo laika. Trumpesnis integravimo laikas -
didesne matuojama temperatura, taciau tas laikas turi ir minimalia riba,
nuo kurios detektorius nebegali fiksuoti T pokycio, tai reiskia ir max
temperaturos riba.
Viskas priklauso kokiam temperaturiniam diapazonui termovizorius
sukurtas. Tam yra visiskai skirtingu technologiju sensoriai. Pvz 8-12um
termovizoriai gerai matuoja zemas temperaturas grubiai -40 - +100oC ,o
po to visi karstesni objektai yra vienodi ir neiskiriami. 3-5um
diapazono gerai matuoja ~30 iki keliu simtu, taciau yra max riba, nuo
kurios vel viska vienoda. Dar vienas dalykas, prie matavimo diapazono
krastu galimas labai didelis matavimo netolygumas ir sumazejes  deltaT
jautrumas, taip kad norint matuoti nedidelius pokycius, tau reiktu visa
sita temperatura smarkiai konvertuoti zemyn. Manau visus atsakymus rasi
Planko kreiveje ;)

Antra - del filtro. Butent ties situ diapazonu yra labai siaura riba
ties siluminiu ir NIR (artimuoju infrared) spektru, kuriems naudojami
visiskai skirtingo tipo filtrai. Pvz pries termo kamera naudojamas
germanio arba galio arsenido stiklas, kuris turi siaura pralaiduma tik
tam tikram IR diapazonui. Galbut daviklis gali ir daugiau matuot,taciau
priesais ji esantis stiklas "apkerpa" (aisku cia neina kalba apie kelis
ar kelias desimtis laipsniu), taciau kalbant apie simtus tai turi
itakos. Paprasciausias stiklas ar organinis stiklas termovizoriui atrodo
kaip veidrodis ;) Taip kad apie ekonomiskai prieinamas medziagas galima
visiskai pamirst, nes tokio diapazono stiklas (filtras) kainuotu
laaaabai daug ir lietuvoje nera technologiju jam gaminti.

Del siu priezasciu ir gaminami termovizoriai skirtingoms T matuoti.