Tema: Re: ka rodot savo maziems peckeliams?
Autorius: Exx
Data: 2017-02-09 13:28:17
On 2017.02.08 20:48, shadow wrote:

> "Exx"  parašė > prie ko cia zydu ortodoksai?
>
>    -prie to,kad jiems,galbut,tas zodis norma. Kaip kad juodziams vienas
> kita 'nigeriais' vadint.
> Bet nemanau,jog pats bet kuriam vakaru didmiesty isdrIstum garsiai
> pasakyt,pries tai neapsidaires. Net 'negras' gali skaudziai atsiliept
> (nepaporinsi,kad vlkk isaiskino,jog tas zodis musu kalboje neturi jokios
> zeminancios/izeidziancios reiksmes).
> Arba noreciau pamatyt peckeliuku tecio reakcija,jei
> kitatautis,nesuprasdamas reiksmes,viesai ji pavadintu 'pidaru'
> (aisku,jei toks nera).
> [...]

kažką radau ta tema, net nepatvirtinta rašo?

NEPATVIRTINTA: Kai pas žydus numiršta nekalta mergaitė, tai peckelis
turi jai atimti nekaltybę (neklauskit kaip).

ten pat radau

Viduramžiais "peckelis" - amatininkas nepriklausdantis jokiam cechui.

Visi amatininkai priklausė saviems cechams - kad būtų tvarka. Tai buvo
tarsi savotiškos profsąjungos. Cechas paremdavo nusigyvenusį amatininką,
jei reikdavo, net savo sąskaita palaidodavo, rūpindavosi, kad našlei
netektų elgetauti. Kai atsirasdavo jokiam cechui nepriklausantis
meistras, vadinamas peckeliu, vyresniesiems paliepus būdavo sudaužomi jo
darbai, dirbtuvės, atimamos medžiagos, sulaužomi įrankiai. Laisvų
menininkų nebuvo.

Va nuo šito varianto mano nuomone ir vadina.

http://www.technologijos.lt/n/mokslas/istorija_ir_archeologija/straipsnis?name=straipsnis-10342