Tema: Re: The Conjuring (2013)
Autorius: nera
Data: 2013-10-26 00:28:43
Man kažkodėl atrodo, kad pats baisiausias būna pirmasis apsėdimo tema
pamatytas filmas. Pvz., man senojo Exorcisto joks filmas ta tema dar
neperspjovė. O ir kiti vaikystėje matyti siaubo filmai iki šiol įsirėžę
atmintin.

O šiaip, eksploatuojant šitą daugelio turimą velnio baimę filme buvo
panaudotas milžiniškas klišių rinkinys. Įtariu, kad tiek daug teigiamų
vertinimų filmas susilaukė, nes beveik kievienos amžiaus grupės žiūrovui
buvo pateikta po veikėją susitapatinimui + laiminga pabaiga, kurios
nebuvimas siaubo filme dažnai nulemia prastą Imdb balą.

Asmeniškai pažįstu nemažai žmonių, net ir nepraktikuojančių religinių
ritualų, kurie tiki šiais dalykais. Būtent jiems tokie filmai yra
baisūs. Tokių filmų sėkmė (kaip ir Paranormal Activity) parodo, kad
apsėdimo idėja yra gyva ir gaji. Pabandykit pasiūlyti žmogui pažaisti su
Ouija lenta (LT anksčiau buvo populiaresnis adatos ant siūlo ir žvakės
variantas) ir jo reakcija viską išduos.

Bežiūrint šį filmą vėl iškilo vienas jau senokai mane aplankantis
įtarimas. Nevertinu jo pernelyg rimtai, bet pamąstyt verta.
Labai įdomiai nuskamba šiame filme kat.bažnyčios atstovų išsakomos
mintys (nemanau, kad jos būna pateikiamos nesikonsultuojant su šios
organizacijos atstovais). Konkrečiai – kunigas beveik atsisako padėti,
nes šeima nekrikštyta. (Tai šiek tiek kertasi su mano turimu bažnyčios
įvaizdžiu, ir tuo pačiu metu atrodo kaip lengvas šantažas.) Siunčiama
žinia - skubėkit krikštytis, nes kitaip blogai baigsis.

Negaliu neprisiminti nuolat LT spaudoje pasirodančių žinučių apie
apsėdimus ar paauglių "prisižaidimus". Kas pamenat prieš kelis metus
Lryte per kelis straipsnius aprašytus Panevėžyje kažkurios mokyklos
pučiamųjų instumentų klasėje (su izoliuotu garsu) tariamai nutikusius
įvykius, kur nebuvo apsieita be bažnyčios atstovų įsikišimo?

Lt yra išleista ir knygų ta tema, kurių tikrai galima rasti
katalikiškuose knygynuose. Galų gale egzorcistas.lt, kurio pagrindinis
herojus – Ruklos kapelionas majoras Arnoldas Valkauskas, apie šituos
reikalus pasakojantis lengvai ir atsainiai, todėl ir gana įtikinamai
(http://www.youtube.com/watch?v=UNKYBEvS0_U).

Ar negali būti, kad tokie filmai (ir kiti media pranešimai) reguliariai
pasirodo neatsitiktinai, siekiant išnaudoti žmonių pasąmonėje glūdinčią
tamsos ir blogio baimę?
T.y. ar juose nėra sąmoningai paslėpo religinio PR'o ?