Tema: Re: Slifuoklis medziui
Autorius: ShowmanaZ
Data: 2009-05-05 18:32:04
Matai, yra kaip. Su drėle įsuktas medvaržtis bus įsuktas, ir nieko tu neprisikabinsi, kad kažkas blogai. Medvaržčius sukt, grežt skyles medyje galima ir su drėle ir su suktuku, kaip ir betone skyles daryt galima ir su vienu ir su kitu ir dar su perfu. Visi tie darbai bus atlikti. Bet medvaržtį bus geriau sukt su suktuku, skylę medyje gręžt su drėle, o betone geriau su perfu. Kiekvienas instrumentras geriausia atlieka jam skirtą operaciją, tačiau tai nereiškia, kad jie negali atlikt kitų. Aš pvz. su suktuko akumu mėgstu pasinaudot kai reikia stuktelėt :)
Taip ir su šlifuokliais. Galima viskas, bet kažkas yra geriau. Tarkim juostinis skirtas šlifavimui išilgai pluošto. "Jama" jis gerai ir daug, ypač su stambesne juosta, todėl tinka, kai reikia prašlifuot vieną lentą išilgai pluošto. Jei šlifuojamas paviršius platesnis nei juosta, jos kraštas gali palikt didesnį ar mažesnį rėžį. Be to jis labiau nei kiti šlifuokliai sukelia pluoštą, kas labiausiai kliūna po pirmojo lakavimo - dažas pluoštą pakelia, tad sudžiūvus verta peršveist su smulkesniu švytriniu, kad juos nulygint.
O su rotaciniu-vibraciniu kaip kad nuorodoje šlifuojasi gan tolygiai nežiūrint pluošto krypties, pvz patogu suvienodint tarkim kraštus dviejų lentelių, kurias reik sudurt skirtinga pluošto kryptimi. Mano kolega su tuo rotaciniu susišveitė uosinį parketą bute (ko pasekoje to kiniečio guolis ėmė vibruoti, nors instrumentas vis dar veikiantis). Tačiau jis negriebia tiek, kiek juostinis, t.y. norint nuimti tam tikrą sluoksnį medienos su juostiniu tai padaryt pavyks, manau, kiek greičiau, nei su rotaciniu.