Tema: Re: apsvietimas hologeninis ar LED butui?
Autorius: Laimis
Data: 2012-10-02 04:38:49
DasI rašė:

> Beje, del SMD 5630, ju efektyvumas siekia 100lm/W ir be to jie duoda
> daugiau shviesos ish ploto vieneto, kad ir lyginant su SMD 5050. iki 3lm
> ish mm^2 vs ~0.7lm is mm^2.
> Va tau ir matmenys...

Jų efektyvumas pagal jebejų ar pagal bobutę?
Aš tau dar sykį aiškinu, kad net ir turėdamas pliką efektyvumą iš
specifikacijų (o ar turi specifikacijas, ką?), tu tiesiog, jei nesi
IDIOTAS ir pagaliau įsiklausysi, suabejosi, privalai atsižvelgti į
*neišvengiamus* efektyvumo faktorius, skaičiuodamas lemputės efektyvumą:

- optinis efektyvumas (stiklai, difuzoriai, reflektoriai) ~90%
- terminis efektyvumas (dėl įšilusios sandūros, nes specifikuojama, kai
T=25°C, ko niekada nebūna) ~85%
- elektrinis efektyvumas (maitinimo šaltinio, driver'ių efektyvumas) ~80-85%

Todėl iš tavo bobutės 100 lm/W lemputėje *geriausiu* atveju (be
optikos/stiklų, su kokybišku driver'iu, _gerai_ aušinant) lieka:
100 lm/W * 0,85 * 0,85 = ~72 lm/W

Nebūtina manim tikėti, bet kas tai, jei ne kvailumo požymis, tuo
nepasidomėti (ir neišsiaiškinti), kai jau tiek užuominų ir konkrečių
faktų, nuorodų buvo pateikta.
Tu gi led'ų žinovu dediesi, jais domiesi; tai gal jau laikas žinias ir
supratimą pagilinti? Pagilinti, tai net ne tas žodis; kaip galima
domėtis ir dorai nežinoti elementarių faktorių ir esminių charakteristikų?

Kartoju, paskaitinėk Cree „LED Luminaire Design Guide“ (3. Estimate
Efficiencies of the Optical, Thermal & Electrical Systems):
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/XLamp%20Application%20Notes/LED_Luminaire_Design_Guide.pdf

Ir/ar bent jau šias skaidres pavartyk (yra grafikai, kur tie liumenai
išgaruoja, keletas populiarių mitų išblaškyta):
James D. Hooker R&D Manager -LED Havells-Sylvania BELGIUM
„Recent Developments inLED Lamps & Applications“
http://www.scribd.com/doc/76768252/LEDs-in-general-lighting

Ir jei po to tau nekils klausimų ir neateis supratimas, kur ir kaip
stipriai grybavai anksčiau ir jei vis tiek švies, kad tavo suknisti
noneiminiai diodai ir tavo jebejinės lemputės už 5 baksus šviečia 100
lm/W, tai tikrai teks nurašyti tai KVAILUMUI. Bet aš dar turiu vilties.